Автор Тема: помощ за 7.5.2  (Прочетена 3214 пъти)

Raq82

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
помощ за 7.5.2
« -: 14/03/2014, 16:47 »
Здравейте, моля за помощ! Правя документацията по ИСО 9001 на геодезическа фирма. Имат проектиране, което съм описала в 7.3.

Проблема ми е със 7.5.
Като услуга предлагат Трасиране, означаване, координиране.
Например звъни им един земеделец да определят границите на имота му.Дава им някакви изходни данни, те отиват на място, извършват замервания,определят местата на точките,  попълват му един протокол и толкова :)

И въпроса ми...Трябва ли да има валидиране и как? Да пиша ли процедура или само в наръчника да го опиша? Предполагам трябва да наблегна на компетентността на служителите, проверката на уредите.

Повече бях изплашена от 7.3, но се оказа, че проблема е 7.5.

А и още един въпрос за процедура 8.3-1 Управление на несъответстващ продукт? В нея към какво да се насоча?

Много Ви благодаря предварително!


Anonimen1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 287
    • Профил
Re:помощ за 7.5.2
« Отговор #1 -: 15/03/2014, 03:10 »
Отазд напред: В ISO 9001 (няма значение за какво) - Никога недей да благодариш предварително ! - в разрез е на 7.4.2./7.4.3.

8.3.  (Такова чудо като 8.3-1 нема)-> Като не определят правилно координатите на нивата и в резулата на това клиента ти анексира някои "загуби" - кой ще си "плати" за това ?!

Ако искаш наистина да се "изплашиш" -> пробвай: 7.5.3. , 7.6. и 8.4 (за начало)... уредите ако са "Made in China"... честито!

Въпроса ти: Да - трябва!

Например: Не знаем как звъни един земеделец ... но такъв термин като "замерване" няма (нали разбираш че думите и звуците имат значение ;) ) -Help: има си термин и той е "измерване".

Никакво значение няма какво предлагат като услуга - > Има единни принципи - потърси кои са те....

Проблема със /7.5: Всъщност е най-големия проблем от всичкото ;)

//Оставам с впечатлението че си "документаторка" на системи... а това е грях !

Недей! ... пробвай нещо различно :)
Таралежът е птица упорита... едва след като го изриташ - тогава полита!

Raq82

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
    • Профил
Re:помощ за 7.5.2
« Отговор #2 -: 20/03/2014, 22:59 »
Благодаря за отговора!

Това "благодаря" вече не би трябвало да е в разрез с никой от принципите. :)

И да, прав си за документирането на системи...грях е!

Та..за валидацията. Валидирах. Пратих си наръчник, процедури и т.н. на одитора и той ми написа, че имам за доработване:

Да изключа 7.5.2 ???

Объркана съм!

dani_74_m

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 81
    • Профил
Re:помощ за 7.5.2
« Отговор #3 -: 21/03/2014, 11:21 »
Благодаря за отговора!

Това "благодаря" вече не би трябвало да е в разрез с никой от принципите. :)

И да, прав си за документирането на системи...грях е!

Та..за валидацията. Валидирах. Пратих си наръчник, процедури и т.н. на одитора и той ми написа, че имам за доработване:

Да изключа 7.5.2 ???

Объркана съм!
Тази клауза се отнася за специални процеси, чийто недостатъци могат да се проявят едва когато влязат в употреба,т.е. предварително не могат да се потвърдят чрез измерване и наблюдение -  например участие в обществени поръчки.
Не се страхувайте от съвършенството. Не можете да го постигнете. Още повече, че в съвършенството няма нищо хубаво.

keres

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 171
    • Профил
Re:помощ за 7.5.2
« Отговор #4 -: 24/03/2014, 16:52 »
Объркана съм!

Свиквай, макар изисванията да са едни и същи тяхната интерпретация често е различна.

Успех!

dimbodi

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 135
    • ICQ Messenger - 273997636
    • Профил
    • Ел. поща
Re:помощ за 7.5.2
« Отговор #5 -: 08/04/2014, 16:33 »
Според мен това определяне на координати, не е специалиен процед, защото може да го предкъсне да направи проверка и после пак да продължи. Една точка може да я мери 100 пъти ако иска. Спокойно можеш да го изключиш. А какво проектират ми стана интересно?
Несъответствие може да бъде неспазен срок. Или да се изпрати файл със скица или измервания на клиента, който файл да бъде в неправилен формат, или непълен и т.н.
Несъответствията (дефекти, проблеми и др. ) могат да бъдат в резултат на грешка от:
документация за дейноста (грешна, непълна липсваща)
Персонала (необучен, блейка и др.)
Оборудването (счупено, неточно и др.)
Материали
СНИ.