Автор Тема: Защо не ....!?  (Прочетена 5489 пъти)

meno

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 9
    • Профил
    • Ел. поща
Защо не ....!?
« -: 18/03/2005, 13:23 »
Някой тук беше написал, че "Наръчниците по качество" са били фирмена тайна ... Всъщност, те са "надувката" навсяка фирма, с която тя се перчи прад конкуренцията и пред клиентите.
Ще се постарая да ви предоставя няколко връзки към места в НЕТа, където има публикувани такива Наръчници. Ето един на Русенския университет (ако линка не работи отвън, моля да се обадите)

http://lokal.ru.acad.bg/docs/KOA/index.php

Съдържанието му е :
Качество на образованието и акредитация


Наръчник по качеството

- Политика по качеството на Русенски университет "Ангел Кънчев"

- Съдържание на наръчника по качеството на Русенски университет "Ангел Кънчев"

- Наръчник по качеството Русенски университет "Ангел Кънчев" (в съответствие с изискванията на БДС EN ISO 9001:2001)

- Сертификат за съответствие с ISO 9001:2000 (3 валидни акредитации на български и английски език)

Институционализация на системата по качество на образованието и акредитацията

- Органиграми: Връзки на взаимодействие при управлението на Русенския университет; Връзки на взаимодействие при управлението на направление "Качество на образованието и акредитация"

- Заповед N 455 / 09.04.2004 г.

Процедури, работни инструкции и оперативни документи

- Управление на записите
- Управление на документите
- Преглед от ръководството
- Одити
- Коригиращи и превантивни действия
- Управление на продукт, който не съответства на определени изисквания
- Университетски анкети

Ето още един
http://www.ikivti.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=15517

И на Свищовската академия
http://www.uni-svishtov.bg/intranet/default.asp?page=quality

Има и още
http://www.atst-bg.com/Kachestwo.htm

З тук дане говорим
http://intertime.bg/_a/globaldisk.asp?id=15&dir=836&ord=name_desc

Нали си имате Гугъл ... !?!?

Анонимен

  • Гост
Защо не ....!?
« Отговор #1 -: 26/04/2005, 21:23 »
Може и да бъде тайна, ако съдържа по-подробни управленски процедури. Стойността на управленското нау-хау днес е не по-малка от производственото ноу-хау. Ако Наръчникът по УПРАВЛЕНИЕ (на качеството) е създаден чрез предимното използване на функциите copy & paste, разбира се, не е никаква тайна. Та преценете какво представляват тези наръчници, които се публикуват в нета.

avvocato

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 149
    • Профил
    • Ел. поща
Защо не ....!?
« Отговор #2 -: 27/04/2005, 08:29 »
Всичко е въпрос на  решение и правно регламентиране на ръководството на дадената фирма!

Анонимен

  • Гост
Защо не ....!?
« Отговор #3 -: 23/08/2005, 11:32 »
за план по качеството къде мога да намеря нещо?

Анонимен

  • Гост
Защо не ....!?
« Отговор #4 -: 03/02/2006, 15:57 »
Самите наръчници по качеството не са кой знае каква тайна защото в тях се дават насоки какви са производствените процеси и какви взаимовръзки има между тях но това кое как се прави се описва подробно в процедурите и инструкции които описват отделните процеси и те вече може да се каже че са фирмена тайна

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Защо не ....!?
« Отговор #5 -: 04/02/2006, 21:44 »
Мое ли само цитат:
"Наръчник по качеството - представлява документ, отразяващ изискванията на БДС EN ISO 9001:2000 и приложимите за съответното производство нормативни изисквания, политиката по качеството и очертаващ структурата  на документите на СК на фирма................
Разпространява се в два варианта - контролирана и неконтролирана версии.
УПР поддържа актуална версия на Наръчника по качеството................ .
Оригиналът на хартия подпечатан с мокър печат и подписи се съхранява от УПР.  Всяка друга разпечатка на Н, неразпростренана в съъответствие с проседура „Управление на документите” (............................) е неконтролирана и има информационен характер."
Системата е сертифицирана, при това не само от бъългарски одитори

Анонимен

  • Гост
Защо не ....!?
« Отговор #6 -: 17/04/2006, 17:23 »
Самите наръчници по качеството не са кой знае каква тайна защото в тях се дават насоки какви са производствените процеси и какви взаимовръзки има между тях
А не ви ли идва наум, че в стандарта никъде не се прави разлика между производствени и административни процеси? И че стандартът изисква единствено и само наръчник, който да съдържа или препраща към процедурите, т.е. процедурите могат да се съдържат и в самия наръчник? А тогава?