Автор Тема: Програма за управление на отпадъците  (Прочетена 4049 пъти)

AQUA

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 62
    • Профил
Здравейте, колеги!
Строителна фирма сме , с повече от 10 човека персонал, строителни отпадъци - нищожни количества/напоследък работим предимно на  инфраструктурни обекти - улици, градинки, паркове/. Други видове обекти, на които работим са развлекателни съоръжения, при което използваме лепила при залепване на ВиК частите. Съответно имаме отпадъчни опаковки от лепилата. Количествата са малки,а и обикновено сме на обекти на външен инвеститор и спазваме правилата за изхвърляне на отпадъците, които са валидни на съответния обект.
Имаме и внос на стоки и материали. От това се образуват отпадъци от опаковките - палети,найлон, картон.
Имаме договори за изкупуване на отпадъци с лицензирани фирми за всички видове отпадъци, които ни се получават. Гуми, масла, акумулатори, хартия, пластмаса и т.н.  
Трябва ли да имаме регистрация и разрешително РИОСВ за дейности по управление на отпадъци? На одита по ISO 14001 миналата година не ми поискаха да имаме такова разрешително, както и програма. Тази година беше друг одитор. Според него трябва да имаме програма за управление на отпадъците, заверена от РИОСВ. Сега чета в ЗУО и в наредбите и се опитвам да си изясня в крайна сметка трябва ли или не е задължително в нашия случай да имаме такава програма. Моля ви, ориентирайте ме какво е условието, което евентуално ни задължава да заверяваме програма за управление на отпадъци в РИОСВ?
Видях, че тук е имало подобна дискусия за хотел. Но не намерих еднозначен отговор и там...
 Благодаря предварително за коментарите!
« Последна редакция: 19/12/2011, 15:37 от AQUA »

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
За разрешително за дейности по управление на отпадъците издавано от РИОСВ наистина се изисква към документацията да има и Програма за управление на отпадъците - дейностите са: събиране, съхраняване, транспортиране, оползотворяване, рециклиране и т.н. - много са. Поне от това, което си написала вие имате като вид дейност събиране и съхраняване. Дори само да си ги събираш и съхраняваш значи че трябва да си извадите такова разрешително за дейности с отпадъци - това струва и пари, естествено. Доколкото разбрах това изискване или е отпаднало вече или ще отпадне, защото във фирмата, в която работя пролетта имах проверка от РИОСВ. Нашето разрешително изтича през 2013 г. и инспекторката ми каза, че като изтече срока му вече няма да се налага да се вади друго - става въпрос за тези дейности - събиране и съхраняване. За другите дейности обаче - не знам. Най-добре се консултирай със специалист еколог - има такива обслужващи фирми в сферата на екологичното законодателство.
От това, което си изброила като отпадъци - гуми, масла, акумулатори, хартия, пластмаса и т.н. - опасни са маслата и акумулаторите. Ако имате автопарк вероятно те генерират тези видове отпадъци. За гумите според мен няма смисъл да го заявяваш като отпадък, защото може да кажеш, че имате сервизно обслужване от външна фирма (ако имате камиони, де) и смяната на гумите се извършва в сервиза на обслужващата фирма и гумите си остават там. За хартията и пластмасата е ясно - все пак нали преди да я предадете някъде я събирате и съхранявате. Та те, е затова одитора ти е казал, че трябва имате разрешително за дейности с отпадъци, издадено от РИОСВ. Класифицирате си отпадъците със съответните кодове от НАРЕДБА 3 за класификация на отпадъците, попълвате едни работни листи и ги носите в РИОСВ за одобрение. Представяте и Програма за управление на отпадъците, плащате една таксичка в зависимост от броя на дейностите и получавате разрешително. А за опасните отпадъци трябва и още един документ - от РИОКОЗ, което сега се преименува с някакво друго име - помня че на мен ми излезе 100 лева за същите отпадъци - масла, акумулатори и маслени филтри.  Та не бързай и провери подробно за това дали е отпаднало като изискване вече, или предстои да отпада, защото ако е така, няма смисъл да се набутвате да плащате излишни пари. Защото освен това ще трябва да си купите и едни отчетни книги, в които да записвате отпадъците, трябва да ги заверите в РИОСВ и всяка година до края на март месец трябва да изготвяте годишни отчети за образувани отпадъци и да ги представяте в РИОСВ и в общината. А, и един екземпляр да остава и за вас. Май вече го направиха да може и по електронен път, че иначе много хартия се хаби.
Другият вариант е най-добре да си проведеш една консултация с инспектор от вашата РИОСВ - поне са безплатни и ги питай без да се притесняваш - те със сигурност ще ти кажат как са нещата към момента.
Поздрави и успех  :)   
« Последна редакция: 19/12/2011, 15:56 от iva »

HOUSE

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 56
    • Профил
    • Ел. поща
Здравей водичке, ;)
трябва много ясно да дефинирате значимите аспекти,т.е тези със звездичката.
В случая акумулаторите и маслата са ти най-белия кахър.Едва ли акумулирате неуправляеми
количества,пък и търговците са длъжни да ги приемат обратно.За останалите би следвало да
се погрижи ВЪЗЛОЖИТЕЯ :),съгласно ПРОЕКТА,понеже предполагам,че работите по ЗОП.
Строителна фирма сме , с повече от 10 човека персонал, строителни отпадъци - нищожни количества/напоследък работим предимно на  инфраструктурни обекти - улици, градинки, паркове/. Други видове обекти, на които работим са развлекателни съоръжения, при което използваме лепила при залепване на ВиК частите. Съответно имаме отпадъчни опаковки от лепилата. Количествата са малки,а и обикновено сме на обекти на външен инвеститор и спазваме правилата за изхвърляне на отпадъците, които са валидни на съответния обект.
Имаме и внос на стоки и материали. От това се образуват отпадъци от опаковките - палети,найлон, картон.
Имаме договори за изкупуване на отпадъци с лицензирани фирми за всички видове отпадъци, които ни се получават. Гуми, масла, акумулатори, хартия, пластмаса и т.н. 
Относно регистрацията в РИОСВ,заради доказателството,...да,но пък задълбаването си е чисто
приключение. :)
Иначе Ива е доста изчерпателна.
За да можеш да формулираш правилно един въпрос,трябва да знаеш по-голямата част от отговора.

Данчо

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 17
    • Профил
Какво е положението с Програмата за управление на отпадъците, към този момент (11.2013)? Актуално ли е изискването за нея?
Благодаря Ви!