Автор Тема: Интегрираната система в холдинга  (Прочетена 3209 пъти)

dido

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 100
    • Профил
    • Ел. поща
Здравейте на всички четящи и пишещи форумци.

С тази тема ще потърся Вашата помощ за структуриране на документацията и останалите аспекти на една интегрирана система в холдингова структура.Ясното е,че политиката трябва да е обща.И до тук.Като се има в предвид всички условности ,като юридическа ,
счетоводна и др.самостоятелност,че някои са сертифицирани,а други не и ред други,то:

1.Наръчника по управление трябва ли да е единен ???
2.Процедурите трябва ли да се изпълняват от несертифицираните членове т.е да се включат като абонати по смисъла на 4.4.2?
3.Вътрешния одит за сертифицирани и не ?
4.За сертифицираните членове необходимо ли е да им се извърши оценка на СУК или ИСУ?
и доста още казуси... :-\
 
"Човекът е упорит търсач на смисъла" Джон Горднър

Anonimen1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 287
    • Профил
Re: Интегрираната система в холдинга
« Отговор #1 -: 11/03/2009, 18:29 »
Не виждам кой знае какви казуси в цялата холдингова история... объркването ти идва може би от това че се опитваш да съградиш системата - разсъждавайки "в Наръчници и процедури" а не "процесно" ;). Просто си ги изхвърлете засега от главата тези процедури и наръчници и вземете:

1. Дефинирайте процесите и взаимовръзката им на ниво холдинг -каква е мисията на този ходинг - оттам неговата политика или политики по направленията на системата, след това дефинирайте целите с които ще реализирате политиките навсякъде в холдинга.

2. Разделете процесите на нива - ниво Холдинг - ниво отделни фирми в холдинга. Процесите които са на ниво холдинг се спазват от всички фирми в него, освен това на по-долното ниво - може би ще има специфични процеси за отделните фирми, съгласно функциите им в холдинга.

3. Въведете принципа : "Когато дадена фирма работи и изпълнява поръчки от/за  холдинга - то спазва правилата на Холдинга - ако работи нещо странично - то спазва собствените си процедури от собствената си ситема". т.е.  процедурите на ниво холдинг се явяват като допълнителни изисквания за отделната фирма (както например нормативните и стандартизационни изисквания).

4. Прегледайте всичките отделни политики, цели и процеси на отделните фирми и ги съобразете с тези на холдинга ...

...и така всичко си идва по местата  ;) ... като разделите по този начин нещата - то после създавате (преработвате) и съответните процедури и наръчници и каквото там прецените че трябва за да се документират отделните системи и процеси и правилата за това кой кога, какво спазва от тях... ииии... туй то  цялата работа 8)

« Последна редакция: 11/03/2009, 18:40 от Anonimen1 »
Таралежът е птица упорита... едва след като го изриташ - тогава полита!

VIG

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 45
    • Профил
    • Ел. поща
Re: Интегрираната система в холдинга
« Отговор #2 -: 12/03/2009, 14:10 »
Бих добавил към горния пост само:

1. Един наръчник, в който са описани визия, мисия, политика на холдинга
2. Помислете върху наръчници за отделните фирми, специфични за тях, в зависимост от това какви системи за управление има в тях (9001, 14001, 18001, 22000 и т.н.). Аз бих направил това, независимо дали се "гони" сертификация или не - все пак целта на системите за управление е именно да се използват за управление, а наръчниците са основните документи (за мен нещо като конституция на фирмата :))))
3. Смятам, че процедурите, които биха могли да бъдат общи за всички фирми в холдинга са от раздел 4, 5, 6 и 8 (по 9001), т.е. основните разлики ще дойдат в 7 раздел, тъй като се предполага, че все пак, различните фирми ще имат различни дейности, организирани по различен начин дори в подобни за фирмите процеси. Какво имам предвид. Ако имате да речем 3 фирми:
1. Производство
2. Търговия
3. Сервиз
то всички те ще имат процедура за процес, свързан с управление на отношенията с клиенти, но като съдържание могат да бъдат доста различни.
От друга страна процедурата, регламентираща Управлението на отношенията с доставчиците би могла да бъде една и съща.

Сега като се замисля, как съхранявате документите - електронно предполагам и ако са просто някъде във вътрешната мрежа, до която имат достъп всички фирми, как точно ще направите разпределението на общите и необщите документи, нямам идея. Ако може някой да даде решение за този проблем за общото благо.... :))

roza

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 370
    • Профил
    • Ел. поща
Re: Интегрираната система в холдинга
« Отговор #3 -: 12/03/2009, 21:07 »
Аз пък бих добавила , че не трябва да да ги разделяш на сертифицирани и не-. Може да имат СУ без тя да  е сертифицирана. Просто спазват правилата, одитираш ги и т.н. както му е реда.

yossarian

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 10
    • Профил
Re: Интегрираната система в холдинга
« Отговор #4 -: 20/06/2009, 22:52 »
Мненията на Анонимен1 и ВИГ са доста изчерпателни. Само искам да добавя, че има възможност и за свързана сертификация на целия холдинг. А иначе с документите е много лесно - А - холдинг, документите важат за всички; Б - дружество 1 (важат документи А и Б); В - дружество 2 (важат документи А и В) и т.н.