Автор Тема: Декларация за съответствие на старо оборудване  (Прочетена 5940 пъти)

Deyana Ilieva

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 21
    • Профил
    • Безопасност и здраве при работа
    • Ел. поща
ДАМТН отказва да регистрира багер с грайфер, тъй като липсвала декларация за съответствие от производителя. Проблемът е, че проиизводителят е неоткриваем, тъй като багерът е доста стар. Бихте ли ми помогнали с информация как стои въпросът с регистрацията като СПО на подобни стари машини?

П.п. А доколкото разбрах, не само декларацията е липсващия документ, но и паспорт и инструкция от производителя. Въобще, има ли начин този багер да заработи легално?
« Последна редакция: 31/10/2008, 14:11 от Day »

Anonimen1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 287
    • Профил
Трябва да му се изготви техническо досие с проектна и техническа документация - чертежи, изчислителна записка за повдигателния механизъм и грайфера. Нямам идея обаче кой ще се навие да изготви такава ?!?

После с тази документация се извършва оценка на съоръжението за съответствие с изискванията и разбира се проверка на самото съоръжение дали всичко му отговаря на тях от Орган за технически надзор.

Всъшност прочетете тази Наредба - ако не сте я чели - там е казано какъв е редът.

Едва тогава можете да го регнете като СПО...


Въпроса е да си направите сметката - дали си струва да му изготвяте техническо досие на този багер и да го регистрирате - щото това са разходи и то не малки :) или да го замените с някой по-нов, за които има необходимите документи за да го регистрирате.

Дано да съм помогнал ;).



 
Таралежът е птица упорита... едва след като го изриташ - тогава полита!

dido

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 100
    • Профил
    • Ел. поща
Благодарско,Анонимния!
Пък да видим каква ще я къдрим с нашия автокран МАЗ ???
"Човекът е упорит търсач на смисъла" Джон Горднър

expert_1

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 60
    • Профил
Може ли и моето мнение?
Аз мисля, че пускането в експлоатация на този багер може да се разреши след като се получат доказателства, че той е безопасен при работа.
Дали не е възможно чрез някакви изпитвания (не толкова обемни) да се получи доказателство за безопасност на машината? А какво точно да се изпитва - сигурно може да се извадят конкретни параметри, важни за безопасността, от съответния стандарт за такива машини (към машинната директива).
Според мен специалистите от ДАМТН би трябвало да знаят какво точно трябва да се направи. Е, вярно е, че има разлика между "знаещи" и "важни изискващи" специалисти.
Желая успех!  ;)

Anonimen1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 287
    • Профил

При всички положения ще е мн. трудно... с тои автокран.. нищо че е любимият ви :(
Напрактика трябва да намерите някой, който да го изобрети напрактика наново... от чертежите му и изчисленията му... че отговаря на съвременитте изисквания...

Сигурен съм че автокрана е "бомба"... обаче без документи - никой няма да го "признае" за съжаление...

Цитат
Според мен специалистите от ДАМТН би трябвало да знаят какво точно трябва да се направи.
най тъжното е че и те незнаят - те ако знаеха ... - в най-добрия случай ще пратят при някой, който ще напише едни неща за автокрана и ще посика едни суми...

Таралежът е птица упорита... едва след като го изриташ - тогава полита!

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
цитата от анонимен:
"Може ли и моето мнение?
Аз мисля, че пускането в експлоатация на този багер може да се разреши след като се получат доказателства, че той е безопасен при работа.
Дали не е възможно чрез някакви изпитвания (не толкова обемни) да се получи доказателство за безопасност на машината? А какво точно да се изпитва - сигурно може да се извадят конкретни параметри, важни за безопасността, от съответния стандарт за такива машини (към машинната директива).
Според мен специалистите от ДАМТН би трябвало да знаят какво точно трябва да се направи. Е, вярно е, че има разлика между "знаещи" и "важни изискващи" специалисти.
Желая успех!"
Така е -единственото изискване е да се докаже съответствие по всички стандарти към приложимия модул. Проблемите изникват в много случаи от това, че няма акредитирани лаборатории за всички изисквани изпитвания. Ако доставчика може да ви предостави конструктивна документация и изпитвания от акредитиирани лаборатории -почти няма да имате проблеми, остава да се справите с техническото досие и ........каквото ви поискат като СПК.
 

dido

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 100
    • Профил
    • Ел. поща
Dai,
Отказ за регистрация и искане на декларация може да има,ако съоражението е внесено отвън и тези документи липсват.Ако някога е било регистрирано на територията на
България по багера трябва да има някакво означение,където първите две букви са
на града където е било регистрирано съоражението.В тамошния клон на ДАМТН е досието.
Остава ,лицензиран орган ,след съответните изпитвания да изготви ревизионна книга и
паспорт.Е,без стотинки няма да стане,но няма да са кой знае колко.
Поне това стана като озаконявахме компресорна уредба.
Кой каза,че имало заложени бомби? ;D 
"Човекът е упорит търсач на смисъла" Джон Горднър

Deyana Ilieva

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 21
    • Профил
    • Безопасност и здраве при работа
    • Ел. поща
А, благодаря ти Dido за информацията :) Вече бях решила, че явно узаконяването е мисия невъзможна. Видя се светлина в тунела  :)

Deyana Ilieva

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 21
    • Профил
    • Безопасност и здраве при работа
    • Ел. поща
Видя се светлина в тунела  :)

Светлината угасна  :( Багерите с грайфер преди не били в списъка с повдигателни съоръжения и не са подлежали на регистрация, поради което няма подобни данни.

otk

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 469
    • Профил
ДАМТН отказва да регистрира багер с грайфер, тъй като липсвала декларация за съответствие от производителя.

Абсурдно е толкова години след като в България влязоха в сила Директивите от Нов подход, "експертите" от държавния технически надзор все още да не са в час с материята и за стари съоръжения, които са проектирани и произведени при съвсем друго ниво на научно-техническия прогрес и съгласно друго законодателство, да искат декларация за съответствие в смисъла, който и дава ЗТИП и наредбите към него. Нямат право да изискват от вас подобен документ!

Виж техническо досие и инструкция за експлоатация са необходими. Най-бързият и евтин вариант според мен е да намерите документи от друго такова съоръжение, което трябва да бъде обаче същия модел. Впоследствие за съответствието на конкретния продукт с документите може да се измисли нещо.
« Последна редакция: 17/11/2008, 14:49 от otk »

dido

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 100
    • Профил
    • Ел. поща
Day,
ще си позволя да допълня ОТК.И паспорт на такова съоражение.
Можеш да провериш и в сайта на производителя,ако същесвува още.
"Човекът е упорит търсач на смисъла" Джон Горднър

otk

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 469
    • Профил
Това с т. нар. "паспорт" е поредния абсурд в българското техническо законодателство. То май и никъде в него не се казва какво конкретно представлява или трябва да съдържа един подобен документ. В зяла Европа се говори за "техническо досие".