Автор Тема: Обществена поръчка за управленски с-ми в до 100 български общини  (Прочетена 54250 пъти)

Криси

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 117
    • Профил
    • Ел. поща
« Последна редакция: 31/03/2008, 20:33 от otk »

Криси

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 117
    • Профил
    • Ел. поща
Iskam da chuia mnenieto na Velbon za obiavenata obshtestvena porachka za vnedriavane na ISO 9001, 14001 i 27001 v do 100 obshtini, ako moje?

edit otk: Приведи си мнението в съответствие с изискванията на т. 2.4 от правилата!
« Последна редакция: 31/03/2008, 20:26 от otk »

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
ОТК го рече - спазвайте правилата, т.е. пишете на български ...

Но понеже Крисито пита:

Благодаря за проявения интерес към едно скромно мнение.

Накратко - това е поредната, за сега рекордна чиновническа порнография.

По-надълго - виж следващия текст:
Скоро си приказвахме какво им трябва на тия "до 100 общини".
Трябват им СРС (специални разузнавателни средства), белязани пачки и достойни прокурори. Щото последната им грижа е ИСО-то. Безумната корупция вече има нужда от своите си процедури и РИ. Тя е станала норма на поведение ... Що не вземе Никито вместо да се бъзика с Исото, да направи едно проучване на имотите и колите на шефовете на отдели по строителство и на главните си архитекти по общини? Малкият Мук обаче твърди, че им трябва 9001, 14001 и обърнете внимание 27001. Е те туй, последното ще е критерият, лакмусът за цялата далавера.

Криси, нямам време и нерви да чопля цялата тая кал. Ето само някои специфични моменти, видяни при първи прочит:


[i]Основни дейности по проекта по ОПАК са въвеждане и сертифициране по ISO в до 100 администрации.

Ще ни сертифицират по Международна организация по стандартизация. Всичко е ИСО ...

16.5. Участникът следва да разполага с минимален средногодишен брой наети лица
по трудово правоотношение за 2007 г. – 15 души (доказва се с декларацията по Приложение 9)


Криси, искаш ли имената на тия двамата, от общо 600, дето имат 15 щатни? Имаш го
Никой никъде по света не държи на трудов договор професионални консултанти. Щото няма как да ги вържеш. В консултинга из Европата се работи с екипи от 2-3-4 души. Останалите са самоосигуряващи се експерти. Щото са експерти, а не чиновници. И се работи на проектен принцип. Има конкретен проект - събира се екип. Свършва проекта - прави се нов екип. Кви трудови правоотношения, бе нещастници?
Тва  да не е кравеферма?!

16.6. Участникът (всеки един от членовете на обединението) следва да има валиден
сертификат за качество ISO 9001:2000 или еквивалент (представя се копие от
удостоверението)

Ей тва е шедьовърът. Нали сертификацията не беше задължителна? Вече сме говорили за най-голямото безумие - консултант по 9001, сертифициран по 9001. Какво става с независимостта и с конфликта на интереси, спрямо тоя дето го е сертифицирал???

Ами тва:
ISO 9001:2000 или еквивалент
Кажете бе братя, кво е тва еквивалент на 9001? Кажи бе Ники, кажи бе душко!

16.7. Участникът (всеки един от членовете на обединението) следва да има доказан опит при извършването на консултации и внедряване на ISO или еквивалент през последните 2 години (доказва се с референции
Е те тука става шоуто. Щото с 9001 ще се справят. Ама с 27001 да ги видим.
Айде де!
Има общо 4 сертифицирани по 27001 и малко повече на ход. Половината от едните и от другите са дело на един екип, който знам. Другото са фукни и пушиляк. Айде сега да ви видим тия дето вече 2 годинки бичите 27001. Покажете се. Дайте си, моля, референциите!

може да докаже икономическото и финансовото си състояние с всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.[/i


Браво Ники, браво Василев.
На Ванко 1 бабата му купувала джипките и възложителят, т.е. прокуратурата приема това за подходящо ...


32. Когато участникът в процедурата е чуждестранно юридическо или физическо лице или техни обединения,

Взе да става интересно. Дали има много консултантски фирми по офшорните зони?
Ало, Враца, кви физически чуждестранни лица бе? Значи българските участници трябва да са само юридически лица, ама чужденците може и да са "бабата на Ванко" ...

Ето ви граматически, логически, юридически, и всякакъв там шедьовър:
Намерете моля, главния герой в следващото изречение:


Поради сложността на заданието, необходимият значителен човешки и времеви
ресурс за ефективно и ефикасно изпълнение на целите на проекта, кратките срокове
за изпълнение на дейностите по настоящата процедура, необходимата специфична
експертиза на консултанта за реализиране на дейностите по заданието,
съществуващите ограничения на самите крайни бенефициенти да извършат
необходимите действия в кратките срокове на проекта, както и други съображения за
ефективност и ефикасност на изпълнението, за синергия на резултатите и
мултиплициране на ефекта, бе взето решение горепосочената експертна
консултантска помощ да бъде предоставена в рамките на самостоятелни лотове,
обособени на териториален принцип в съответствие с районите за планиране.

Е това е!

Професионален опит
- Най-малко 2 години опит в разработване и внедряване на системи за
управление на информационната сигурност за съответствие с
изискванията на стандарт ISO 27001:2005 или еквивалент;


Кво е еквивалент на 27001 ???
Това, което възложителят приеме за подходящо, разбира се! Щото с 2-те години практика по 27001 ще закъсат ...



Да не говорим, че искат да правят 9001 в общини, в които вече сме го правили и са сертифицирани от 2 години. Да не говорим, че ще бичат 14001 в общини на конито има 9001. Айде да видим как ще го интегрирате, като основата - 9001 е правена от друг?. Ама си прочетете внимателно текстовете в договорите, които се отнасят до авторските права....   
В списъчето са включени поне 4-5 общини, които отдавна са сертифицирани. Но вероятно не от правилния консултанти от правилния сертификатор. Що пък да не се захвърли съществуващото, макар и работещо исо, като не е правено от правилния консултант? Нали Никито плаща ... Всъщност кой плаща?

И за какъв ... и е нужно на община Джулюница, Ветрен, Мъглен, Гърмен, Криводол  ..... ИСО ?
Само Никито знае!

Тука нещо шрифтовете се ошашавиха от бързане ...

Айде стига толкова, че утре пак сме по пътищата ...
Поздрави!


« Последна редакция: 29/02/2008, 08:21 от velbon »

bivsh

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 216
    • Профил
велбоне,
ти без автомат уби до 100 общини и един министър.
имаше едно съботно предаване по радио "хоризонт", където по няколко пъти водещия цитираше бореца
"такива бяха времената".
и аз казвам "такива са времената"
хорото е 4напред- 4назад.
иначе се развиваме.

exar

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 58
    • Профил
    • Ел. поща
Как се развиват нещата с тази "обществена" поръчка? Стана ли ясно кого да търсим, за да участваме в работата (не в кльопачката)?
Като видя такова дебелоочие просто онемявам ...

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
exar

днеска изтече малко водица ... понамирисваше ...

За баницата са се нагласили СУИС-а и естествено Международните топки ООД.
Великият тандем дето изсертифицира тотото.

Що да не спретнат по едно 27000 на общини Мъглен, Гърмен, Ъглен и Криводол?

Ако искаш да участваш - там ще е гювеча.
Снабди се с противогаз и всякакви други ЛПС, включително, предпазващи от ХИВ.

Успех 

otk

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 469
    • Профил
Цитат на: в. Капитал
Стандарти на конвейер

Консултанти недоволстват от процедурата за въвеждане на управленски стандарти в сто български общини

В община Сопот от четири години е въведена система за управление на качеството ISO 9001:2000. Получаването на сертификат било предшествано от организирането и написването на огромен куп документи, обучение на служители, вътрешни одити и прочее дейности, съпътстващи тези рутинни вече и за България процедури. "В резултат работата на общинската администрация се подобри, прилага се единен подход в отношенията към граждани и фирми, отговорността на служителите е по-висока", обобщава ползите кметът на Сопот Веселин Личев.

Община Сопот очаква да получи безвъзмездно консултантска помощ за въвеждане на още един управленски стандарт - ISO 14001 (за околната среда). Това ще стане възможно след приключване на обявената от Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР) обществена поръчка за избор на консултанти, които ще помогнат на 100 общини и областни администрации в страната да въведат три стандарта - ISO 9001:2000 - за управление на качеството, ISO 14001:2004 - за управление на околната среда, и ISO 27001:2005 - за управление на информационната сигурност (виж карето). Инициативата е безплатна за регионалните власти, хонорарът за консултантските фирми се осигурява от оперативната програма "Административен капацитет" (ОПАК), финансирана от Европейския социален фонд.

Кметът на Сопот приветства тази идея и смята, че централизирането на процеса от министерството чрез организиране на обществена поръчка е "дар божи за малките и средните общини". Дора Янкова, кмет на Смолян, също подкрепя намерението да се въведат управленски стандарти в местните структури на властта. Общината в Смолян вече притежава два сертификата - за ISO 9001:2000 и ISO 14001:2004. Сега очаква консултанти за въвеждане на ISO 27001:2005 (за информационна сигурност) . "Положителното на тези процедури е, че дисциплинират общините като вътрешна организация, документооборот, административен капацитет. Ясни са отговорностите и по вертикала, и по хоризонтала. В същото време не може да спрем с направеното, защото всяка година минаваме през задължителен одит от независима организация, за да докажем, че спазваме изискванията на стандартите", казва Янкова.

Ентусиазмът на кметовете обаче се сблъсква със скептицизма на някои консултанти след прочитане на условията към кандидатите. Много от тях, между другото с голям опит в тази дейност, дори не смятат да кандидатстват, тъй като смятат, че изходът е предопределен. Консултанти коментират, че изискванията, заложени в поръчката, може да доведат до претупване на дейността и добрата идея да бъде опорочена, което в крайна сметка няма да е добра атестация за компанията консултант.

Ударни срокове

Според Иван Савов, управляващ съдружник за Централна и Източна Европа на "Муди интернешънъл", въвеждането на стандартите в общините гарантира "проследимост, прозрачност, качество на всички процеси и услуги, компетентност и законосъобразност на служителите на всички нива". През 2002-2003 г. "Муди" инициира за пръв път в България внедряването и сертифицирането на системи за управление в местните структури на управление и в държавната администрация и вече има повече от 50% пазарен дял в тази област. Въпреки (именно заради) опита на компанията обаче Иван Савов смята, че 5-месечният срок за въвеждане на стандартите, записан като условие в обществената поръчка, е "гранично невъзможен", тъй като процедурата изисква повече време (виж карето). Към факторите, утежняващи изпълнението на това изискване, консултанти добавят инертността на общинските служители, липсата на стимули, както и предстоящите летни отпуски. "Всяко скъсяване на сроковете формализира процеса и води до обратен ефект - всички виждат, че нещата са формални и отношението им води до мъртво родени системи", категоричен е Иван Савов.

Юлиан Узунов, консултант по управленски стандарти от 1989 г. и президент на фирма Top Management Advisors, също смята, че 5-месечният срок е, меко казано, нереалистичен, особено за въвеждането на ISO 14001:2004 и ISO 27001:2005. Нещо повече - според Узунов внедряването на стандарта за управление на информационната сигурност ISO 27001:2005 в публичните администрации в тези срокове е "абсолютно невъзможна мисия". Причината за тази присъда е, че сертифицираните в страната организации по този стандарт се броят на пръстите на едната ръка. Стандартът е сравнително нов, затова в целия свят има няколко хиляди сертифицирани организации за разлика от ISO 9001:2000, където те са около един милион. Това означава остра липса на достатъчно на брой специалисти с опит, които могат да консултират голям брой общини в кратък период от време, обобщава Юлиан Узунов.

"Ограничени сме от времевия обхват на проекта по ОПАК, по който се реализира настоящата процедура. Тя е част от всички дейности по проекта", коментира сроковете в официален отговор до "Капитал" Лилия Иванова, директор на дирекция.

Тука има - тука няма допълнителни разходи

Сроковете са само едно от предизвикателствата пред участниците в обществената поръчка. Според Владислава Запрянова, управляващ партньор на "Аксент консултинг", за въвеждането на стандартите ще са нужни допълнителни ресурси, а не е ясно дали те са предвидени в бюджетите на общините. Това може да се окаже подводен камък на следващ етап от реализацията на поръчката. "Стандартът за информационна сигурност ISO 27001 например изисква наличие на физическа охрана, която не се свежда само до един портиер на входа на общината. Стандартът предполага съхраняване и защита на достъпа до информация. Най-общо това означава въвеждане на електронни системи за достъп, подходящи сървъри, хардуерни и софтуерни решения", обяснява Запрянова. И припомня, че стандартът за околната среда (ISO 14001:2004) пък означава преглед на дейностите на общините, свързани с управление на сметища, на градски транспорт и пр. Все занимания, които изискват средства, а липсата им може да се окаже пречка пред крайния резултат.

В отговора си за "Капитал" Лилия Иванова от МДААР коментира, че допълнителни средства от бюджета на общините няма да са нужни, защото "въвеждането на системи за управление на качеството се фокусира върху оптимизиране на вътрешните процеси и процедури в администрациите и това се прави с активното участие на служителите от съответната община, които определят съвместно политиката по качество". Кметовете също са оптимистични и смятат, че няма да се наложи допълнително, непредвидено охарчване.

Консултанти или строители

Консултантските фирми, които могат да участват в обществената поръчка, трябва да имат 1.5 милиона лв. оборот за последните две години, от които поне 300 хиляди лв. от консултантска дейност, е записано в условията на поръчката. "Според тези изисквания не са много тези, които могат да участват в поръчката. Очевидно кандидатите трябва да се обединяват в консорциуми", коментира Мария Зоева, председател на неправителственото сдружение "Клуб 9000", което от години подкрепя процеса и води статистика за въведените управленски стандарти в страната. Защото типичната консултантска фирма, която има опит и се занимава с внедряване на системи за управление, работи в порядъка на една трета от изискваните обороти и 100 процента от приходите й са от консултантска дейност, а не от търговия например, уточнява Иван Савов.

В условията на поръчката липсва изискване служителите в кандидатстващите фирми да са специалисти по системи за управление, както и да докажат компетентността си чрез сертификати от международно признати обучения по системи за управление, каквато е световната практика. Всичко това може "да отвори вратата например на търговци на медицинска апаратура, които да съберат CV-та на свободни консултанти и да отговорят на изискванията за обороти, щат и експерти", коментира Савов.

Въпреки оптимизма на администрацията проблем очевидно съществува. Отличната идея да се повдигне управленският капацитет на публичните администрации може да бъде опорочена от неизпълнимите условия на проекта. А това би имало дълготрайни негативни последици - пълна девалвация на управленските стандарти и загуба на доверие в тяхната ефективност, обобщава Юлиан Узунов.

Връзка към оригинала:
http://www.capital.bg/show.php?storyid=477347

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Ми да бяха чели Кю Системс, то всичко си пише ...

В белите държави в ей-такива моменти се вижда, че има професионална общност, вижда се, че има гражданско общество, вижда се че има държавност ...

И това безумие се случва в момент в който са ни спряни паричките точно за такива мурафети ...
Тоя проект плаче, ама реве за Инспекторатите на Еврокомисията, реве за Комисията за защита на конкуренцията и за прокуратурата ... Ама лобито и кокала са яки ...

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
otk

благодаря ти за добрата редакторска намеса ...

така по-добре лъсва всичко ...

expert

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 16
    • Профил
    • Ел. поща
Ne mi e qsno zashto Gospodina ot DS - IVAN SAVOV izbiva neprekusnato kompleksi i postoqnno spomenava, che toj i moody-to sa purvi prez 2002-2003 s administratziite v stranata - informatziqta, koqto imam e, che provala s Veliko Tarnovskata obshtina za praznika na grada qvno ne moje da mu mine oshte - druga obshtina e bila purva i toj mnogo dobre znae tova:-)))))) za negovo sujalenie, kolkoto i da go boli i tova, che sega izpolzva lobitata si po parlamenti i ministerstva moje otnovo da mu izigrae losha shega, zashtoto kolkoto puti e trugval da igrae nekorektno tolkova puti se e provalql...........uspq da prokara purvoto v sveta normativno zaduljenie za sertifikatziq na punktovete za godishni pregledi - koeto samo pokazva, kolko mu e akula i che se opitva da gazi nared bez pravila, no stana taka, che i drugite se oblajiha ot tova daje po-dobre i ot nego:-))) i sega e napred s uchastieto na SUIS-a, Integrity i kompanii - no dogovorkata da butnem parichki pod masata moje otnovo da mu izigrae kovti nomer - zashtoto ne im stiga kapatzitet da svurshat tazi poruchka - neshtata ne opirat samo do lobita a i do kompetentnost a shto se otnasq do tova vsichki zanem kakvo predstavlqva MOODY (golemiq analog na TQM:-))) fakturisti v dejstvie:-)))
DERZAJTE

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Експерт,

Тук говорим безплатно!
И пишем на български!
Щото тва е Вива...., грешка, КЮ Систе-е-е-е-е-е-е-е-е-е-е-е-е-е-е-е-мс!


П.С.
Някой ако има връзки при модераторите, или поне познава някой модератор, да помоли тая цялата тема да я преместят в "Да се посмеем" ........
« Последна редакция: 19/04/2008, 09:52 от velbon »

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Всъщност, не я местете, тука и си е добре ....

Пак Държавна Сигурност им била виновна!
Ми имали хората добра кадрова политиа и създали безценни специалисти във всички области. Влючително консултанто-сертификатори. Чичо Ваня, майка му, баба му, лелинчо, тетинчо ... Ми това са си хора професионалисти, компетентни, способни, проверени през годините.

Къде тука виждате конфликт на интереси?!
Няма никакъв конфликт, щото интересът е общ и един и същ!

И не ви е виновна Държавната сигурност, международното положение, сушата, кишата, Гришата или полските мишки. Сами сте (сме) си виновни!

Що си траете бе?! Що само дращите анонимно и по форумите?! Имал бил връзки. Кво като има. И ние (вие) всички имаме. А има и Комисия за защита на конкуренцията, има и Евро-институции, има и прокуратура ...
Ако бяхме бяла държава, цялата професионална гилдия ще се размърда, (нищо че са конкуренти), и ще ликвидира такива туморни образувания. Щото е ясно че те затриват бизнеса. 

А колкото до ГТП-тата - недейте да рипате!
Там се облажиха толкова други, че международните топки ряпа да ядат!

Някой да беше чувал през април миналата година за фирма Норд сис?! От къде да чуе? Броят сертифицирани клиенти беше 0 (нула). Нула бяха и през август 2007. Обаче:
- през ноември вече бяха 7;
- през декември 14;
- на 18 ануари 2008 бяха 38!;
- след две седмици 46;
- сега са 62!

До едно са само ГТП-та, само при един сертификатор!
Предлагам на гилдията да ги излъчим за най-мощно развиващата се консултантска фирма в ЕС! и на следващата конференция в НДК да ги наградят. Отделно ще пишем на оная туристическа агенция в Испания, да им връчат Златната звезда на Мадрид, Арката на Мадрид и други разни работи ...
Други фирмици с 15-18 годишна история (има поне 4-5 такива в първата десетица), които са създали консултантския бизнес в държавицата, едвам са добутали до 50-60 сертификации. Няма в цялата история на консултинг-БГ, такъв уникален път на развитие ...
 
Да са живи и здрави хората. Щях да напиша "колегите". Кви колеги можем да им бъдем?!. Та това са гениите на организацията, управлението, екипната работа, логистиката ...
Представете си каква логистика, какъв екип и каква организация трябва за да проектираш, разработиш, внедриш, обучиш ... 62 системи за 5-6 месеца? Какъв човешки ресурс и колко отработени консултантски дни на място при клиента трябват? Щото говорим за клиенти от София, през Плевен, Генерал Тошево, Полски Тръмбеш, Търговище, Исперих, Варна, цялото море, та до Елхово, Харманли, Мадан и т.н....
Не се чудете, ако същите осеменят и стоте общини.
Халал да им са! Ние с ГТП-та и задръстени общини не бачкаме.

А е възможно и да са си наели за консултанти служителите на 3-4 по-големи куриерски агенции?...

Нали сме си приказвали, че СУК с под 10 консултантски присъствени дни не става. Значи 620 - дни. Да речем, че са 5 души. Това значи 124 дни на всеки. В шест месеца има горе-долу толкова работни дни. Значи са спали по ГТП-тата ... А може и да са повече народ -50-100 човека?

Или аз нещо съм скаран с математиката?     
« Последна редакция: 19/04/2008, 09:50 от velbon »

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Ако този идиотски проект все пак стартира, особено любопитно ще е отношението на ръководствата на водещите серт. организации

Да се надяваме, че господа управителите и директорите на по-сериозните серт. организации, имат елементарни маркетингови познания и усет за пазара. Ако все пак, не са обсебени напълно от лакомията, дано разберат, че с ГТП-та и общинички режат собствения си клон. Много яко го режат.
След ГТП-тата и общини Гърмен, Мъглен, Ъглен, Джулюница ... иде ред на салоните за "масаж". Щото друго не остана.

Кратка справка:
Отрасъл 35 "Други услуги", където са набутани ГТП-тата, изглежда така:
- при SGS "Другите услуги" са на първа позиция сред предпочитаните сертифицирани браншове. Само Норд сис им е закарал (или те са му дали) 60 бр. ГТП-та.
- при международни топки ООД "Другите ... " са на второ място ...
- при BVI - също...
- при Тюфовете, предпочитанията към отрасъл "Други услуги" са съответно на 5-то и 7-мо място за Норд и Рейнланд 
- LRQA има най-достойно отношение към порнографията "СУК на ГТП" - 30 сертифицирани "Други услуги", сред които нито едно ГТП.

Степента на участие на сертификаторите в проект 100 общини, ще бъде още един критерий за професионализъм и за още много други неща ...




-
« Последна редакция: 19/04/2008, 16:28 от velbon »

Marcii

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 686
    • Профил
    • Ел. поща
Проектът е стартиран във всички случаи. Голяма група от  нашите общинари вече ги обучиха като вътрешни одитори от Мoody. Дори се похвалиха във вестниците, че всички са си взели изпита с шестица.  ;D

Сега не ми стана ясно да го местя или да не го местя. И ако го местя нека да е в друга рубрика. В "да се посмеем" все пак е за повдигане на настроението. А тук вече нищо смешно няма. Плачевно е положението в една държава в която няма никаква държавност а само далавера.

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Нещо пак не разбирам.

Що сертифицираща организация ще обучава тези ВО на общината? Кога стигнаха до сертификация? Що пък точно Мъдито? И кога мина обществената поръчка за тези обучения?
По света ВО се обучават от учебни центрове, от университети, често от консултанта, понякога от сертификатора, но винаги, след като се изясни кой ще е той (след подписан договор).
Кога стана ясно, че международните топки ще избичат и 100-те общини? Кой им го издаде? Нали беше тайна?!
Ники, пак ли си без памперс, що бе душко?!
Нали уж правото на избор на сертификатор беше свещенно, така както правото на избор на религия и правото на избор на GSM оператор?! Един хубав ден, може би ще могат да се сменят сертификаторите както операторите, при това ще си запазваме и регистрационния номер на сертификата! Кеф! 
Избра ги някой, добре де, но ако общината предпочита друг сертификатор, който не признава това обучение и не признава шестиците на вътрешните одитори? Нали още тече конкурс?! Или май изтече ...

Ами какво ще правим, ако общината си има 9001, само че "неправилен" консултант спечели проекта 14001 и 27001. И този "неправилния" реши, че за да се интегрира свястно системата, трябва да се извърлят изцяло съществуващите писаници по 9001? Тогава ще трябва да питаме топките, дали са съгласни? Направо да ги слагат в комисията!
Циркът ще е най-весел и жизнерадостен на територията на 27001. Оставяме на страна въпросът дали в ония общини, имат ресурс за 120-те контроли на 27001/177997 (.. имат де, на гол задник, картечница)  >:( това вместо червена точка ...
Системите 27001 ги могат 7-8 човека. Те си раздадоха СВ-тата на по десетина фирми, където стане. Няма лошо. Ще стане весело, няма да е лошо ... Сега трескаво из държавицата се правят вътрешни тайни курсове за консултанти по 27001. Поне една полза от данданията.

Само дали някой се е сетил какво ще става с одиторите и с акредитациите? Де ги?
Знае ли Никито колко струва един одиторски ден на одитор по 27001, докаран от Англия, Франция или Германия? Ми той половината годишен бюджет на ония общинички (Мъглен, Гърмен, Джулюница ...) вече отиде за хонорари ...Няма лошо. Преди няколко години на тия общини им направиха царски чешмички, сега ще им направят (царски) системки ... То нали и Никито е от царедворците. Половината от чешмичките вече не текат, а на другите им били откраднати чучурките ...
« Последна редакция: 21/04/2008, 07:09 от velbon »