Автор Тема: изискванията на т.7.3 отISO9001:2000  (Прочетена 8846 пъти)

blagova

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 3
    • Профил
Re: изискванията на т.7.3 отISO9001:2000
« Отговор #15 -: 15/01/2008, 08:21 »
Здравейте отново!
Велбоне, мерси за изчерпателния отговор!
Мерси и на всички включили се колеги!
От скоро разпрах за този форум и ми е доста полезен като на новак в облостта на качеството.
Ще ни сертифицира "ТЮф НОРД", всички документи и процедури са вече разработени , но аз вече ви казах т.7.3 просто ме безпокоеше през цялото време.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Re: изискванията на т.7.3 отISO9001:2000
« Отговор #16 -: 23/01/2008, 02:24 »
Успех на одита!

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
Re:изискванията на т.7.3 отISO9001:2000
« Отговор #17 -: 23/08/2012, 16:30 »
Имам следния казус във връзка с изискванията на т.7.3.2 - досега за определяне на входните елементи от проектирането и разработването на нов продукт се използваше технико-икономическо задание, което изчерпателно даваше информация за техническите изисквания и т.н. Сега е на път това да отпадне като документ, защото на хората не им се пишат глупости. Та като се премахне заданието, къде може да се вписват тези входни елементи, за да се изпълни изискването за определяне на входните елементи от проектирането и разработването. Моля някой да ми даде примери или някакви образци.

Anonimen1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 287
    • Профил
Re:изискванията на т.7.3 отISO9001:2000
« Отговор #18 -: 25/08/2012, 20:15 »
Хмм... а какъв по-точно продукт(и) проектират /разработват твоите питомци? и проектирането "ръчно" ли е или автоматизирано?

// по принцип в кл. 7.3.2. не се изисква да се пише ТИЗ... но в някои браншове и за някои продукти то се явява наложила се с годините "добра практика"... и  е трудно да се "избяга" от нея :). Каквато и форма да му предадете или съответно да преименувате документа, все пак някъде трябва да остава запис за поставените изисквания към проектирания продукт: на какво трябва да отговаря, клиентски и нормативни ограничения, ограничения за себестойността му и т.н. - все важни неща, преди проектантите да седнат и да изобретят "нещото".  По принцип: колкото е по-сложен продукта (т.е. колкото по сложно ще е проектирането му), толкова трябва да е и по-детайлна предварителната информация в заданието... за да няма накрая " 'де го чукахме - 'де се пукна ".

Ако използват някой от съвременните версии на проектантски софтуер, то вижте дали има възможности за PDM/PLM (Product Design/ Life cycle/ Management) - съвременните продукти за проектиране съдържат в себе си възможности за въвеждане в единна база данни на цялата информация, свързана с проекта/жизнения цикъл на даден продукт. Не че пак не се записват същите данни които се пишат по разните му предвидени в СУК формуляри към 7.3., но поне софтуера предоставя и съответните "бланки" в които това става - така може да отпаднат формулярите от рода на ТИЗ напълно дори.
Таралежът е птица упорита... едва след като го изриташ - тогава полита!