Автор Тема: За курсовете...  (Прочетена 4481 пъти)

ISOMISO

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
За курсовете...
« -: 21/07/2007, 09:02 »
Не съм доволен от курсовете за бос по качеството.
Чак сега разбрах ,че има разлика между двете длъжности.
Така е. Така е - куурсове за по 500 лева купени като котка в торба.
Няма все още добри в този бранш.Няма подредба, структура,лош превод от материали на световни мастити сертификатори.
Имена не споменавам-няма смисъл.Нивото на НАЙ ДОБРИТЕ е ниско.
И тези хора ще ми бъдат проверяващи на одита. И те ще ме консултират.
Лелеее.Изкарах курс,но от къде да се почне?
Питах я преподавателката, обаче тя хляба не иска да си дава.
Ами да направят курсове за това -КАК СЕ ПРАВИ СИСТЕМА ПО КАЧЕСТВО, вместо да ни убеждават ,че това е работа на консултанта, който за 3-4 идвания във фирмата ще си свърши работата.Ха ха.
Идеята ИСО е чудесна,но ........., да са живи и здрави тези които плащат ИНФОРМАЦИОННИТЕ КУРСОВЕ и се надяват на резултат.
С две думи не съм доволен от курса-Мениджър по качество.

ISOMISO

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 5
    • Профил
ПРОБЛЕМА Е В ТОВА , ЧЕ Е ПО-ЛЕСНО ДА СЕ СЕРТИЙФИЦИРАМЕ,А ПО-ТРУДНО ДА ИЗГРАДИМ СИСТЕМА КОЯТО ДА НИ ПОМАГА.

бивш

  • Гост
ISOMISO
кажи коя фирма те е обучавала? недей всичко под един знаменател.
ти откога се занимаваш с исото?
пък и колегите ще помогнат.
тук във форума един много пита и накрая напусна работа.
така, че и на тебе може да ти се изясни какво да правиш.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Не може да очакваш от един курс да научиш всичко. Когато аз започвах имаше изисквания участниците да познават поне приложимия стандарт. Първия курс, който съм карала по темата бе документиране и управление на СУК - 5 дни в далечната 1998, от който научих доста, но го осъзнах не след като курса приключи, а след като ми сертифицираха СУК, месеци по-късно. Просто в началото всичко ти е като боза. Почни да прилагаш нещата, които си чул и ще ги разбереш.

roza

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 370
    • Профил
    • Ел. поща
И при мен беше така, наистина чак след година след като се завъртяха работите всичко взе да сиидва на място. Ами то е малко като да учиш чужд език - нима има Езикова гимназия за една година.

dimitrina321

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
тест за оценка на доставчик (на стр.материали ) , но с измерими показатели, те отговори не само с да и не , а по някаква точково с-ма?може ли някой да ми помогне?благосдаря

Marcii

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 686
    • Профил
    • Ел. поща
Оценяй тогава по шестобална, трибална система. или каквато си избереш система. Пример за критерии:

Качество на доставките като резултат от входящия контрол
Срочност и точност на доставките
Допълнителни услуги
Ценово поведение
Реагиране при рекламации

Описваш и лицата даващи становище, като някои от тях автоматично се изключват по определени критерии. Например този който отговаря за входящия контрол. не е необходимо да оценя ценовото поведение. Записваш срещу всеки критерий колко са максималния брой точки събрани от лицата даващи становище и съответно сбора им.

И най накрая правиш обобщение: Доставчикът събрал .......  брой точки се счита за одобрен. Например това може да бъде 50% от максималния брой точки.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Мооже да датете и коефициент за тежест на различните критерии.

dimitrina321

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил

Криси

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 117
    • Профил
    • Ел. поща
Вариант 1:

ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕОЦЕНКА НА ДОСТАВЧИЦИ

Име на доставчика:   

Продукт, услуга:………………………………………………………………………

Предишна оценка:
• - Да   Ако е да – получена оценка:   
• - Не
Оценки: a – много добре, b – добре, c – приемливо, d – неприемливо



№   Показатели:   Оценка
      a   b   c   d
.      Доставките са в срок            
.      Съществува система за управление на качеството            
.      Цена            
.      Резултати от извадковия контрол            
.      История на доставките на базата на резултатите от входящ контрол            
.      Съществуващ риск            
   Краен брой a, b, c, d            
   Мултипликационен фактор   x4   x3   x2   x1
   = (ax4+bx3+cx2+dx1) / 4x(a+b+c+d)     
   Крайна оценка    [in %]   =                   %


Оценка
• - A  Предпочитан -  = 75 – 100 %
• - B  Приемлив -  = 50 – 74 %
• - C  Допустим -  = 30 – 49 %
• - D  Недопустим  = 0 – 29 % - Да се предложи на Управителя отстраняване на този доставчик от листата на одобрените доставчици
Повторна оценка: • - Да                 • - Не
За ................   година

Криси

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 117
    • Профил
    • Ел. поща
Вариант 2:

Лист за преоценка на доставчици                                    
Оценката е число от 1 до 4. Това число се попълва, като самата оценка се формира от сумата на събраните точки/максимална възможна сума. Например, ако критериите са 6 /тоест доставчиците биват оценявани по шест параметъра/, максималната възможна сума е 6*4=24                           
В зависимост от събраните точки се изчислява процентът на доставчика - събраните точки се делят на максимално възможните и се умножава по 100. В зависимост от процентите доставчиците се делят на следните групи:                           
Доставчиците са разделени на четири категории - А - 100-75 %, В-74-50 %, С - 49 - 25 %, D - 24-0 %. Работи се приоритетно с доставчиците от групите с по-големите проценти                           
Служителите доставят с предпочитание от доставчик от групите A и  B, като се допускат доставки от групи C и D при производствена необходимост                           
Име доставчик   Срок на доставка   Цена   Надеждност   Степен на задоволство от предишни поръчки   Степен на комуникация    Условия на плащане   Сума   Оценка на доставчика /проценти/   Група доставчици
                           
Дано да съм полезен.