Автор Тема: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ  (Прочетена 29882 пъти)

roza

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 370
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #15 -: 31/07/2007, 18:19 »
Според мен това е измислена и затруднителна работа. Най-лесно човек може да се ориентира именно от описанието на всички процеси и взаимовръзките на едно място. Инак кое му е интегрираното.
А вярно ли е , че при сертификация се одитират по отделно трите стандарта. Или това се прави когато са с отделни наръчници?

bivsh

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 216
    • Профил
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #16 -: 31/07/2007, 21:53 »
Hristo
ако ти си координатор, вероятно отговаряш пряко за СУК. искай да се назначат (или посочат настоящи служители) нови хора, които да си движат стандартите.
поискай една командировка до завода в севлиево. той има интегрирана с-ма внедрена и сертифицирана, може би от 7 години, така че цикъла на деминг се е завъртял доста за годините.
ако искаш да не ти тежи Системата, просто не я разпечатвай. нека всеки служител/работник да я чете на монитор.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #17 -: 31/07/2007, 23:16 »
Създайте общ НК , ако системата е интегрирана, с обща политика и цели - иначе за какво интегриране си говорим. Регламентирайте процесите в процедури, а конкретни изисквания - в инструкции. В НК просто направете препратки към тях (както и в самите процедури, където това е необходимо). Възможно е структуриране и по звена, но не винаги е ефективно и често се губи връзката. Например преглед на договора е част от планирането и обикновено участва повече от едно звено.

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #18 -: 31/07/2007, 23:46 »
Кате,

Проблемът на човека е в това, че има работеща 9001 система от 3-4 години. Хубава или лоша - има я. Сега прилепва нови парчета. В такива случаи, правенето на изцяло нов общ Наръчник, /той вече няма да е Н по качеството/, е рисково начинание. Напълно възможен е срив и в цялата система.

При такива "надстройващи" сертификационни одити идват обиковено тясно специализирани одитори по 14001, 18000 ,  които много не ги интересува СУК-а. Те си търсят и си искат своята си система. Заради по-безпроблемната сертификация препоръчах на човека да добави нов, лек, с доста препратки наръчник по 14001 и съответен за 18000, когато му дойде времето. На този етап интеграцията ще бъде в общата политика и цели и в общите 6-7-8- и повече процедури.  

Бих му препоръчал еволюция вместо революция, работа "стъпка по стъпка, проект по проект" и още "от простото към сложното и от лесното към трудното" ... както ни учи дядо Джуран ...

А подмяна на цялата документация най-добре да извърши при контролен или ресертификационен одит.

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #19 -: 01/08/2007, 16:41 »
bivsh

Благодаря
Съвета за Севлиево е добър, планувах такова посещение( не точно там).

Ако можеш дай ми ти или другите специалисти от форума имена на фирми с добри интегрирани системи.
Колкото до идеята колегите да си четат всичко на монитора не мисля че с нея се изчерпва всичко важен е и начина на излагане на информацията.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #20 -: 02/08/2007, 22:58 »
Не зная защо липсва един от предходните ми постинги по темата, но ще се опитам да го възстановя, защото мисля, че ще е от полза:
Не е проблем при работеща система да се надгради наръчника. Каквото и решение да вземат ще бъде необходима преработка на наръчника -поне по отношение позоваване на новите документи. Нека не забравяме, че Наръчника описва действащата система. Няма проблем да се приеме решението препоръчано от velbon - поднареъчници и допълнителни процедури, но според мен това разводнява и усложнява системата. Предпочитам кратките и ясни правила.

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #21 -: 10/08/2007, 18:56 »
Поздрави!

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #22 -: 06/10/2007, 23:04 »
Пример от моята практика по отношение интегриране на сертифицирана система за управление на качеството спрямо изискванията на ISO 9001 и допълнена с OHSAS 18001- нямаше никакви проблеми при сертификацияата.
Пркатически съвет - направете и в Наръчника на интегрираната система и в регистъра на документите необходимите препратки към клаузите от съответния стандарт/спецификация. Преценете добре какво от съществуващата система влиза и в двете области и го доразвийте. Създайте си и изискваните нови документи. Персонал, свикнал с определена структура на документацията по-лесно се ориентира в доразвиването и като нови версии, отколкото в създаването на подсистеми. Все пак над 50% от документите на ИСУ са вече създадени.
Успех :-)

Anonimen1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 287
    • Профил
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #23 -: 20/11/2007, 07:38 »
Аз не мога да разбера пък как някои хора - говорят че ще въвеждат The интегрирана система за управление, а същевременно създават 2 или 3 различни наръчици по всяка от тях, създават отделни системни процедури за всяка отделна система във варианта: 2-3 процедури за у-ние на документи, записи, одити, коригиращи и/или превантивни действия, от страх че видите ли мениджъра по качеството ще се претоварел бил ако трябвало да управлява още 5-6 специфични процедури... и той нямало да върши работата на координатора по околна среда или пък на отговорника по ЗБУТ... И за каква интеграция става дума накрая?!? - никаква. За мен такава постановка е аналогична на кораб с 3-ма капитана, които теглят всеки по своя си курс кораба - ясно е до докъде ще се стигне накрая :/ .
Затова моето мнение е че трябва системата и организационно и документално да е наистина интегрирана - т.е. отоговорниците по направленията за ОС и ЗБУТ да си овладяват специфичните компетенции, но да са подчинени на съответния Мениджър по качеството по отношение на управлението на документите, записите, одитите, кориг./прев. действия и т.н. процеси, чиято логика на протичане трябва да е идентична за 2-те или 3-те направления в организацията.
Иначе биха се създали конфликти на интереси, кое по-приоритетно - качеството ли, ЗБУТ-а ли, ОС ли ?!? За съжаление те самите комитети, които са създавали тези стандарти нямат единно мнение за това - кой пред кой е по-важен. :)
Таралежът е птица упорита... едва след като го изриташ - тогава полита!

Криси

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 117
    • Профил
    • Ел. поща
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #24 -: 20/11/2007, 11:59 »
Tочно така!

Marcii

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 686
    • Профил
    • Ел. поща
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #25 -: 20/11/2007, 12:46 »
Чисто теоретично с познанията на лаик в интегрираните системи как си представям нещата:

Първо приемам като основополагащ - "за база" стандарта 9001.

Второ на последните страници на всеки стандарт са поместени таблици със съответствия с други стандарти.  Пълно съответствие между подклаузите на два  международни стандарта се установява само ако две подклаузи са до голяма степен сходни в изискванията... (Колко голяма степен никъде не е посочено). Има информационни анекси към стандартите които описват съответствия между три стандарта. Е там където няма сходства идва ред на сложните кръстосани връзки, където вече за разработване на системата трябва  освен специалист по съответния стандарт, трябват и специалисти в съответната област в предприятието - помощник капитаните - но всички работят в екип.
Личното ми мнение, базирано на разглеждане на "папки" с такива системи, че когато се разработват интегрирани системи прекалено много се набляга на бумащината, а се бяга от здравия разум. (Бумащина в смисъл: "Дай да го опишем и пренапишем по трите стандарта, където и да ни "барнат" - да няма главоболия".)

По отношение на интегрирането на HACCP с 9001, мисля че не биха се създали никакви проблеми от такова естество, защото в основата и на двете е безопасният продукт.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #26 -: 22/11/2007, 20:29 »
Какво означава пълно съответствие -това се постига с процедурата, ако отговаря на заявения обхват.

vni

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 33
    • Профил
    • Ел. поща
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #27 -: 03/09/2008, 17:38 »
Здравейте,

Казаха ми, че когато се въвежда интегрирана система, т.е. фирмата има сертификация по ISO  а сега въвежда OHSAS трябва документите да са интегрирани също. Това така ли е?
Задълвително ли е Наръчника, Политиката, Процедурите, Инструкциите и формулярите да са интегрирани?
Ако не са това проблем ли е?


edit otk: Частично преместено мнение
« Последна редакция: 07/10/2008, 01:51 от otk »

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #28 -: 03/09/2008, 22:02 »
Ако не са това проблем ли е?
Ми то тогава няма да е интегрирана системата.
И друго - в таблицата трябва да има някакви попълвани данни, от някого, за нещо си ..... иначе за какво ти е празна таблица?

bivsh

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 216
    • Профил
Re: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #29 -: 04/09/2008, 00:10 »
vni ,
просто за това, което питаш е не може ли сама да си пишеш цялата документация, да си я попълваш и да се отчиташ спокойно пред външните одитори. ( само, ако фирмата е от един човек).
 иначе отговора е- не. всеки носи отговорност за интегрираната система и все има някъде по един -два подписа на документацията, което значи отговорност.