Автор Тема: ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ  (Прочетена 29297 пъти)

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
Интересувам се от информация свързана с интегриране на системи за управление по ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 като структуриране на документи други.

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #1 -: 20/07/2007, 13:32 »
КАКЪВ ТРЯБВА ДА Е ПЛАНА ЗА ДЕЙСТВИЕ ПРИ РАЗРАБОТКА НА ДОКУМЕНТАЦИЯТА И НЕЙНОТО ВНЕДРЯВАНЕ?
БЛАГОДАРЯ  ЗА ПОМОЩА ПРЕДВАРИТЕЛНО

vesi

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 50
    • Профил
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #2 -: 20/07/2007, 13:41 »
Наеми си консултант , той ще ти помогне.

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #3 -: 20/07/2007, 14:04 »
vesi
ТОВА ГО ЗНАМ. АЗ СЪЩО ТРЯБВА ДА ЗНАМ КАКВО ПРАВИ ТОЙ НАЛИ...

Анонимен

  • Гост
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #4 -: 20/07/2007, 15:30 »
Hristo,
Дори и да имаш консултант, той ще трябва да работи с теб. Наистина си прав, че е необходимо да знаеш какво прави той, или поне да имаш очаквания за неговата работа. Най-добрия начин според мен е ако поотделно се запознаеш и с трите стандарта (примерно на курс) и след това ще бъдеш достатъчно ориентиран и за интеграцията им. Общо взето във всички свестни курсове които се провеждат за 14000 и 18000 се обръща специално внимание върху интегрирането им с 9001.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #5 -: 20/07/2007, 17:07 »
Принципно системата се структурира спрямо ISO 9001, като се разработват и всички изисквани от останалите приложими стандарти документи. Трябва да се обърне особено внимание на политиката и целите по качеството, които да са ориентирани спрямо обхвата. Все пак значителна част от документите са общи -например управление на документи и записи, вътрешни одити и т.н., но трябва да съответстват на изискванията на всички приложими стандарти.

bivsh

  • Гост
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #6 -: 20/07/2007, 21:57 »
ti kakvo rabotish. kakvo e predpriatieto? kakva e tvoita dlajnost? kolko sa ti rabotnicite? kakvo ti e proizvodstvoto?
taka shte stanat po-iasni i otgovorite.
zasega vesi e napalno prava.

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #7 -: 23/07/2007, 12:58 »
Предприятието е средно като големина предимно търговско, но имаме и производство.

vesi

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 50
    • Профил
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #8 -: 23/07/2007, 14:03 »
порови малко из интернет , там може да се запознаеш от части със системата , а вече като си наемеш консултант ще се запознаеш и от близо.Има наръчници за извършване на вътрешни одити които са много удобни.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #9 -: 24/07/2007, 00:55 »
Имам опит по отношение интегрирани СУК, консултант съм и ако ви потрябва такъв -може да си бъдем взаимно полезни. Каквото и да напишете за фирмата си -само от форума няма да направите системата -все пак, тук можем да подскажем решения на конкретен проблем, а не да документираме система.
Може да се свържете с ен на qmd@mail.bg или 0888 280 644.

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #10 -: 31/07/2007, 08:55 »
Katya

Здравей

Като имате познания дайте един джокер. При Интегриране на СУК, СУОС и СЗБР каква е добрата практика? Един общ наръчник и процедури и документи към всяка специфична точка от системите. Хайде споделете.

Поздрави

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #11 -: 31/07/2007, 09:46 »
Hristo

Пробвали сме какво ли не, като структура на документацията.
Възможно е различно структуриране на една интегрирана система. Зависи от организационната структура, от управленските традиции, от стила, от средния коефициент на интелигентност на фирмата ...
Възможностите са:
- структуриране по процеси
- структуриране по звена
- структуриране по съответствия /елемент ХХ от 9001 съответства на елемент УУ от 14 001 и т.н./

Като че ли, за средна и по-голяма фирма, като на Христо, по-добри резултати се постигат с един такъв вариант:
Три отделни наръчника, неголеми, структурирани по елементите на съответния стандарт, с препратки към 6-7 общи процедури, по 3-4 специфични процедури за всяка от системите. Общи списъци на документи и записи и общо управление. Един мениджър на СУК с водеща роля и двама координатори, съответно за 14001 и 18000.  

Досега не съм срещнал свястен наръчник, интегриращ и трите системи.
Напротив, намирам по "интегрираните" фирми едни наръчници-бози, които в началото си уж са интегрирани, като се стигне до специфични елементи, почва едно последователно изброяване и описване, стандарт по сандарти и от интеграцията нищо не остава. Ползването и управлението на такива наръчници, особено след появата на версия 2, 3, 4 ... става безумие.

Общите процедури естествено са за управление на документи, записи, вътрешни одити, упревление на инфраструктура и т.н..
Без специфичните, т.е. "неинтегрирани процедури" не може да се мине. Как иначе ще опишеш аспектите, или мониторинга, или управлението на извънредни ситуации ...

Въпреки че са "неинтегриани", тези процедури естествено са създадени и управлявани по общия ред. Най-лесно ще си структурираш документацията когато пред тебе стои непрекъснато таблицата за съответствие 9001-14001-18000.

Като я интегрирате тая система, на гола поляна ли я правите, или вече има 9001 за подложка? Внедряването едновременно ли върви или в някаква последователност?  
И каква е ролята/функцията на Hristo в "целата схема"? Той мениджър ли е? шеф някакъв или консултант?

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #12 -: 31/07/2007, 10:34 »
velbon


Благодаря в думите ти аз непросветения откривам логика. Просто моето желание създадената документация да не тежи и да е разбираема и лесна на колегите. Защото от това до колко разбират това което четат се определя и ефективността на документите.  

СУК трудно е внедрена в дружеството и макар да е ресертифицирана и работеща (не вегетираща) мое мнение е че може да се подобри. При въвеждането на СУОС беше по леко поради малкото ежедневни ангажименти на персонала и отъпкания път от СУК. Предполагам че при внедряването на СЗБТ и интегрирането на трите ще има по –голяма съпротива от промяната.

Колкото до "Христо" то той е координатора на едната система и трябва да подготви работата за следващата била тя и по-интегрирана.

Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 65
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #13 -: 31/07/2007, 14:15 »
velbon

В твоята практика виждал ли си наръчник на процесите. Един преподавател одитор и консултант ми описа как той правил два наръчика един основен и един на процесите.

Благодаря за отговора предварително.

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
ИНТЕГРИРАНЕ НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ
« Отговор #14 -: 31/07/2007, 16:21 »
Ох, чудеса всякакви.

Може, всичко може.
Само дето 9001 изисква в .4.2.2, наръчникът да съдържа описание на взаимодействието на процесите ... Значи в единия наръчник ще са процесите, а в другия - описание на взаимодействието на процесите. Имам колеги, които така се заиграват на тема описание на процеси, че забравят защо се прави това описание.

Няма лошо, ако това е удобно за работата, но тогава какъв е "юридическият" статут на този "основен" наръчник, като в него ги няма процесите? Тогава това не е наръчник, а нещо друго. При това положение "процесният" наръчник трябва да е неразделна част от основния. Всъщност приложения 1, 2, 3, 4 към наръчника ...
Въпрос на удобство за работа.

Удобство не за консултанта, а за клиента!