Автор Тема: Сертификация на пунктове за год. технически преглед  (Прочетена 32460 пъти)

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
По отношение на вътрешни одитори -база за оценка може да бъде и дали в последващи одити са открити пропуски от предходните, дали правилно са преценени като степен констатирани несъответствия, обратна връзка с одитираните - как е протекъл одита, управление на времето, отношение на одитора и т.н. добре е всяка година да имате и опресняващо обучение с тест проверка на знанията поо стандарта.

felicity

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
в крайна сметка каво стана с пункта за ГТП???Аз досега очаквах премахването на 8б, но уви това не стана...Някой помогна ли на raptor?
ако е така , моля ви и аз за помощ-да започна от някъде със СУК.по ИСО9001за пункта.ако може пратете нещо 

Marcii

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 686
    • Профил
    • Ел. поща
Уважаема felicity!

Нещо не разбрах съвсем. :o Оферти ли искаш да ти пратят колегите? Единия от вариантите е да поискаш оферта чрез л.с.
Друг вариант е  да преместя поста  в раздел "Предлагане на работа".

Успех!  :)




Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
за felicity
почни от стандарта или си потърси консултант -;)

felicity

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Решила съм сама да се справя с положението, започнах със стандарта, но което не ми е ясно е- тук няма производство, има само услуги и то заплатени и много СНИ-трябва ли всеки уред да си има еталон ?или периодично да се проверява от акредитирана лаборатория за измерване-което пак означава мн средства.

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
Едва ли ще се справиш с положението сама и с помощта на този форум ......... Не го приемай като нещо лично от рода на некомпетентност. Ако досега не си се занимавала с ISO 9001 най - добре е като че ли да отидеш и на курс - освен четенето на стандарти, наредби и т.н. едно обучение няма да ти е излишно.
А колкото до това, че няма производство - вашата услуга /заплатена/ си е един вид продукт - вашият продукт е услуга.

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
Пък за СНИ - наистина гълта много парични средства и от Вас зависи дали ще си купувате еталони за всички или ще ползвате акредитирани лаборатории за проверки/калибриране. Но ако вие ще си ги правите трябва да имате квалифициран КИП-джия, разработени и утвърдени методики за извършването на проверките, определена периодичност на проверките, която да е съгласно Закона за измерванията и наредбите към него. Можеш да си ги опишеш всички СНИ на един списък и да си ги разбиеш по групи, че е по-лесно - например:средства за измерване на маса/тегло (ако има); средства за измерване на ел. величини; средства за измерване на дължини; средства за измерване на налягане и т.н. каквото има в пункта.
Засега това мога аз да ти кажа, а има още много.......

Marcii

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 686
    • Профил
    • Ел. поща
Смятам че е най-добре да изкараш един курс, щом не искате да ползваш консултант. Няма безплатен обяд. Другия вариант е да си купиш от конкуренцията една системка и да си я преправиш за твоето пунктче.

Иначе на въпроса "От къде да започна?"   

Процесът на "исото" има три етапа:
- Разработване – Разглеждане какво се случва във вашия бизнес (т.е. вашите дейности като ПГТП).
- Внедряване – Въвеждане на системата за управление на качеството в действие.
- Поддръжка – Поддържане и подобряване на системата за управление на качеството.

По принцип решението да заработи вашата фирма по правилата на стандарта, трябва да е взето  след като решите, че вече е време  да заработите по един по-ефективен начин и  т.н. За съжаление вие вземате решението по наредба незнам коя си, заради член някакъв, на който действително там не му е мястото, защото стандартите би трябвало да са доброволни.  Друг е въпросът, че сте натоварени с много отговорни задачи като ПГТП. 
 
Първо
следва да обсъдите и скицирате какви са главните ви дейности и кои са вашите клиенти. Стандартът изисква да управлявате и вашите доставчици.

След като сте приключили с горното, трябва да установите какво върши заетия персонал - организационна схема ( органиграма).

Второ : Описване на вашата дейност(и)

Например под формата на диаграма – така получавате структурата и рамката на дейността си. По този начин ще успеете да разбиете дейността си на „винтчета” „болтчета” и „зъбчатки и т.н.”  и да  проверите дали  различните части на вашата дейност пасват заедно и помежду си. Може да се случи „чудо” и да откриете непасващи елементи и да заработите по-нататък още по-добре.
Тази диаграма ще помогне  (ако се допитате до консултант, одитор) да се прецени къде и дали изискванията на стандарта вече са изпълнени във вашата дейност.

Трето :   опишете какво включва всяка отделна дейност.
Кой, Кога, Къде, Какво (в смисъл какъв е резултатът)
– Отговаряте на тези въпросите и ще стане лесно. Може да помолите персонала да ги попълни като анкетка за да не изпуснете нещо. Друг метод е да използвате ДХ на персонала и така по типът на длъжността и квалификацията - същия резултат.

  Последователността на дейностите, все пак, би могло да се наложи да се определи, като например:

1. Как се регистрира  първоначалното запитване ?     напр. Идва на гишето клиент за ГТП и пита какви документи са нужни за да се премине през ГДП. Може и да попита за особеностите на прегледа, за техническите изисквания към автомобила и т.н. – Трябва да има обучено лице което да отговори.  На мен лично са ми отговаряли така ( с дрезгав глас): Дай си документите на колата, 25 лв. И ша ти кайм дъл ши миниш или не.

2. Как се започва/ открива папка/ дело/ файл ?  (напр. Завеждате нещата в компютър)
И т.н.
3. Как се започа дейността по установяване на техническото състояние ? 
4. Как дейността се върши и инспектира (проверява) ?
5. Как се извършва доставката ?  - напр. залепяте стикер за преминат ГТП, след като сте махнали с влажна кърпа миналогодишния.
6. Има ли последващи действия, защо са и кой ги провежда ? Например някакви задължения към ДАИ.
7. Какви записи се поддържат и кой ги съхранява ?

Има вероятност всички тези  подробности да сте ги  разписали вече като работни инструкции. Отбелязвате  въпросния документ(инструкция) , за да се позовете на него документацията на СУК, по-късно.

Ще трябва също да разгледате и как се предава информация между хората. Например един проверява спирачки, втори ходовата част а трети за трето и снощи са прекалили и днес не им се говори от махмурлука  – може и да не се разберат. Ако има риск тази информация да бъде забравена, разбрана неправилно или променена по недоглеждане, ще трябва да решите как да става стиковането:  писменно (например някакво чекиране) или  електронно – има такива таблети пак с чекиране.

Има и още, но това е достатъчно смятам за започване.

А на втория въпрос: За измервателните средства !!!!!!!! Всяко такова трябва да е идентифицирано и проверено. Нали с това се занимавате: със замервания. Ако имервателните уреди с които работите не са точни ...., за какво говорим. Също стои така въпроса и с оценката на квалификацията на персонала.

felicity

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Marcii, Iva мн съм ви благодарна, че все пак ми обърнахте внимание и то с нещо конкретно.Marcii мн ми помогна, аз имам опит в СУК на ХВП.Дейността на фирмата ни е разнообразна(включва и транспортни услуги) и сега искат и с ПГТП да се занимавам.  Но собствениците са разбрани и ще ме изчакат да се подготвя и в тази посока.

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
felicity,
а за СНИ забравих, че трябва да добавиш тип, обхват, стойност на едно деление. План-график за проверка/калибриране ЗАДЪЛЖИТЕЛНО; На всяко СНИ - картон /нещо като паспорт на средството/, в който да се отразяват извършените проверки, съгласно плана.

felicity

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
ok Iva благодаря ти, работя точно върху СНИ сега, защото са налице и имат необходимата информация за да мога да понапиша малко за тях.Лошото е че никога не съм разбирала от автомобили, но това не означава, че няма да ги изуча, доколкото ми е необходимо за целта.

iva

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 321
    • Профил
Дай e-mail ще ти пратя нещо

avvocato

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 149
    • Профил
    • Ел. поща
"А на втория въпрос: За измервателните средства !!!!!!!! Всяко такова трябва да е идентифицирано и проверено. Нали с това се занимавате: със замервания." - ИЗМЕРВАНИЯ е правилно  :) ...

Marcii

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 686
    • Профил
    • Ел. поща
10x за поправката.  ;D. Написах го като майтап, но нали за сериозни неща иде реч, не се е усетило.
« Последна редакция: 23/01/2008, 21:15 от Marcii »

exar

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 58
    • Профил
    • Ел. поща
Мисля, че СНИ трябва метрологично да се проверяват от акредитирана лаборатория, защото:
1.В Наредбата за ГТП пише:
Чл.8.........
(5) (Нова - ДВ, бр. 52 от 2005 г., в сила от 25.12.2005 г., изм. - ДВ, бр. 12 от 2007 г.) Измервателните средства по ал. 1, т. 2, 4, 5, 8, 9 и 10, ал. 3, т. 5 и 6 и ал. 9, т. 1, 2 и манометрите по т. 3 трябва да отговарят на изискванията на Закона за измерванията (ДВ, бр. 46 от 2002 г.), да са преминали метрологичен контрол по реда на същия закон и да позволяват измерване на параметрите, посочени в приложения № 12 и 13, по начините, определени в методиката по чл. 30.

2.В Закона за измерванията пише:
    Чл. 5.        За осигуряване на точност и достоверност на измерванията в здравеопазването и на измерванията, свързани с обществената безопасност, защитата на околната среда, държавните и общинските вземания и търговските плащания, се извършва метрологичен контрол.