Автор Тема: Автоматизиране на информацията  (Прочетена 9002 пъти)

AQUA

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 62
    • Профил
Колеги, обмисляме въпроса за внедряване на автоматизиране на информацията чрез закупуване на специализиран софтуеър. Някой от вас ползват ли такива системи и можете ли да ме насочите към фирми предлагащи такива услуги. Също интересува ме, ако във вашата фирма вече се прилага такъв софтуеър какъв ефект има това, доволни ли сте, какви проблеми срещнахте при внедряването и т.н.

Анонимен

  • Гост
Автоматизиране на информацията
« Отговор #1 -: 25/04/2007, 19:07 »
ако става въпрос за софтуер управляващ бизнеспроцесите  - Navision atteins  при нас направи чудеса

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Автоматизиране на информацията
« Отговор #2 -: 25/04/2007, 21:10 »
Моля, конкретизирай въпроса си.

По света и у нас съществуват стотици по-добри и по-лоши системи за обработка на информация. Аз така тълкувам въпроса за " автоматизиране на информацията".

Какво искате да автоматизирате?
- управление на производствени процеси?
- управление на песронала?
- управление на паричните потоци?
- управление на логистичите дейности?
- управление на продажбите?
- управление на всички маркетингови дейности?
- управление на проектите?
- управление на счетоводната информация?
- или нещо друго ....

или пък е всичко изброено, взето заедно?

А може би искате само да автоматизирате документооборота в една истема за управление на качеството или на околната среда или на нещо друго ? ...

А Вие, като заявители на една такава система какво очаквате от нея?
- дали само да ускори процеса на обработка на данни?
- дали освен обработката да прави и още нещо?
- дали освен горното да е и система от експертен тип и да предлага решения? ...

AQUA,
следващият текст не е мой, а цитат от популярен Ай Ти форум
-------------------------------------------------- -------------------------------------

Видове ERP системи - ценови класове, типове производства и индустрии, за които са правени и/или са удобни.

1. Най-висок клас световни производители, предназначени за големи мултинационални или холдингови компании - SAP, Oracle, Axapta...
2. Системи за сравнително големи и средно-големи компании от световни производители - Navision, BaaN...
3. ERP системи от български производители - Техно Клас, Progress Manager
4. Псевдо ERP системи (самоопределящи се като такива) и специализирани системи (счетоводни пакети) от български производители - Ажур Л, Зерон, Микроинвест, Бизнес Навигатор и т.н.
5. Други - ERP системи които са малко по-специализирани - CMMS, големи HR системи с допълнителна функционалност, големи Document Management системи с допълнителна функционалност
Има и други, но те едва ли попадат под определението ERP

-------------------------------------------------- ----------------------------------------
край на цитата ...

Моля, уточни въпроса за да бъдем по-полезни ...

А, още нещо, малка подробност:
Колко пари сте приготвили?
Щото има системи с големи претенции за по 500-600 евро има и такива за по 500-600 хиляди.
И за какъв бранш и вид дейност става дума ? ...

Поздрави

otk

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 469
    • Профил
Автоматизиране на информацията
« Отговор #3 -: 25/04/2007, 23:20 »
А, тук повечето така правят, за съжаление. Чули-недочули нещо и питат. Като чета как понякога си формулират въпросите - тръпки ме побиват, що за мениджъри са това.

@Анонимен
Navision atteins - няма такъв софт. Ако сте имали предвид Navision Attain, и такава няма... вече. Преди няколко години бяха погълнати от Microsoft. Актуалното издание се нарича по друг начин (Microsoft Dynamics NAV или нещо подобно).

Все още не е създадена на този свят системата за управление на..., която да "прави чудеса". Съществуват много примери за неуспешни проекти (напр. на ERP-та), поради заблудата, че внедряването на подобни системи е фасулска работа, а веднъж внедрени, те са способни да се справят с всеки един проблем в организацията. Обикновено са необходими доста доработки на стандартната функционалност на софта и реинженеринг на процесите в самата организация, а да се намери оптималната пресечна точка между двете не е лека задача.

AQUA

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 62
    • Профил
Автоматизиране на информацията
« Отговор #4 -: 26/04/2007, 08:58 »
"А, тук повечето така правят, за съжаление. Чули-недочули нещо и питат. Като чета как понякога си формулират въпросите - тръпки ме побиват, що за мениджъри са това."

Уважаеми и многознаещ otk, не подценявай хората и техните въпроси. Въпросът ми звучи общо, защото искам да получа по-разнопосочна информация. Не подценявай хората във форума, няма нужда да се дават и оценки кой какъв мениджър е. Затова всеки си има работодател, който единствен може да каже дали е добър или не.
Само ще кажа, че да си добър мениджър не означава да си задръстен с всякаква информация. А да можеш да намираш нужната ти информация, да умееш да отсяваш важното от неважното и да прилагаш тази информация по най-резултатния начин. Моите уважения!
Благадаря на всички, които ми дадохте бързи отговори!
А иначе, за да конкретизирам: в разговори сме с фирма IBS Bulgaria и искаме да проучим и други оферти, това е истината. Нашите IT специалисти ще си проучат въпроса от тяхна гледна точка. Мен ме интересува гледната точка на хора, които се занимават с ISO.

Ползотворна работа на всички!  

бивш

  • Гост
Автоматизиране на информацията
« Отговор #5 -: 26/04/2007, 09:25 »
AQUA
на теб конкретно ли ти е поставена тази задача?

AQUA

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 62
    • Профил
Автоматизиране на информацията
« Отговор #6 -: 26/04/2007, 09:36 »
velbon,

очакванията ни са по-скоро да ускори процеса на обмен на данни /запитвания, оферти, договори, плащания по договори - да се следят постъпленията, документи и записи за клиенти и т.н./, контрол на задачите от оперативната дейност, в по-малка степен ни е спешно инф. свързана с управление на ЧР /справяме се и без спец. софтуер/. Проблемът е , че имаме много дейности, които са разнородни и регионални подразделения/офиси/ на тези дейности. Контролът става все по-труден. Обменът на информация също се затормозява.
Ако говорим за пари, 500-600 хиляди - не. Готови сме да инвестираме 30-40-50 хиляди. Нещо такова.

AQUA

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 62
    • Профил
Автоматизиране на информацията
« Отговор #7 -: 26/04/2007, 09:40 »
бивш
задачата е поставена на екип - IT специалистите и аз. Аз имам задача да преценя нуждата и пасването на съответната система с нашите процеси, а IT-тата преценяват всичко свързано с техническите параметри,  сигурност, надеждност и т.н.

бивш

  • Гост
Автоматизиране на информацията
« Отговор #8 -: 26/04/2007, 09:53 »
за да си вържеш гащите, поискай мнението на всички н-к отдели и директори. това трябва да стане официално на съвет/съвещание. тези, които ще ви правят софтуера вече са определени. шефът ти иска да знае и за други оферти за да не се минете. това теб не те интересува толкова много. важното е в софтуера да го има и твоя бутон -исото. чрез него ти ще поставяш коригиращите действия, отговорниците и сроковете и шефа ще бъде информиран точно и официално. ти трябва да можеш да влизаш във всички директории, освен счетоводство. а склададжията - в директория "складове".
още един път ти казвам. не поемай отговорност. събери по някакъв начн всички началници и накрая  да се подпишат.
знаеш колко е лесно някой да каже "Аз не знаех"

roza

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 370
    • Профил
    • Ел. поща
Автоматизиране на информацията
« Отговор #9 -: 26/04/2007, 17:37 »
Мога да дам мнение само по внедряването на Техноклас - паснахме го със СУК и първия одит мина без забележки по този въпрос. Но отнема доста време, смени се доста от документацията, но продължаваме с внедряването и пасването. Твърдя че не е панацея за решаването на проблемите. Нищо не работи от само себе си - всичко трябва да се управлява и контролира, но само че в по-друг аспект.
На семинар на ТЮФ слушах представяне на друга система, но не помня името й, пък и на конкретните въпроси относно записите по качеството представителя не можа да даде задоволителни отговори. А пари извън цената са необходими и за компютърната мрежа и обучението на персонала.
А инак е лесно да се направи справка във всеки един момент и то актуална.

ozika

  • Гост
Автоматизиране на информацията
« Отговор #10 -: 27/04/2007, 10:50 »
Който и да е програмен продукт или софтуер, не работи сам по себе си. И най-добрата система може да си остане неработеща и неефективна.

Katya

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 561
    • ICQ Messenger - 36937072
    • Профил
    • Ел. поща
Автоматизиране на информацията
« Отговор #11 -: 28/04/2007, 17:47 »
Внедрвали сме BPCS в предприятие, произвеждащо:
-фармацевтични продукти;
- медицински продукти;
- текстилни продукти -предачница и тъкачница.
Трябваше да сесъобрази с изискванията на GMP и ISO 9001/ ISO 13 485(такъв бе обхвата на СУК). Получи се, но има доста работа при самото внедряване.
Важен е обхвата на дейността ви, за да си изберете добра система. Поискайте и демонстрация по зададена задача, нещо от вашетопроизводство.

Анонимен

  • Гост
Автоматизиране на информацията
« Отговор #12 -: 01/05/2007, 09:10 »
Здравей AQUA,

Честит празник на труда...

на 26.04 даваш много по-точна задачка:

-------------------------------------------------- ------------------
velbon,

очакванията ни са по-скоро да ускори процеса на обмен на данни /запитвания, оферти, договори, плащания по договори - да се следят постъпленията, документи и записи за клиенти и т.н./, контрол на задачите от оперативната дейност, в по-малка степен ни е спешно инф. свързана с управление на ЧР /справяме се и без спец. софтуер/. Проблемът е , че имаме много дейности, които са разнородни и регионални подразделения/офиси/ на тези дейности. Контролът става все по-труден. Обменът на информация също се затормозява.
задачата е поставена на екип - IT специалистите и аз. Аз имам задача да преценя нуждата и пасването на съответната система с нашите процеси, а IT-тата преценяват всичко свързано с техническите параметри, сигурност, надеждност и т.н.

Ако говорим за пари, 500-600 хиляди - не. Готови сме да инвестираме 30-40-50 хиляди. Нещо такова.
-------------------------------------------------- -----------------------------

Идеалната комбинация, която съм срещал е мениджър по качеството, той и системен администратор на фирмата. Тогава нещата стават трепач. Роботил съм с 4-5 такива фирми, системата става наистина добра. Ако това не е възможно тогова мениджъра по качеството трябва да е задължително в проектния екип при внедряването на системата.
В този обхват на функции, който пишеш, а това са предимно продажби, донякъде логистика, повече вътрешни комуникации и документооборот, тогава в обхват 10-15 хиляди лева до 10-15 хиляди евро можете да имате една съвсем прилична система. Ще си позволя да дам само следните препоръки:
1. Обърете много сериозно внимание на проектантската част на системата. Проектанти и програмисти често са като катаджиите и шофьорите. От добрия и подробен проект, разбирай още и задание за проект, зависи всичко по-нататък.
2. Обръзвайте всичко със сериозни договори и предварително договорете преработките и доработките. Могат да са по-скъпи и от цялата система.
3. Мислете "географски" И най великата софт компания няма да ви е от полза, ако времето за реакция и то на място при вас, е повече от 2 часа. Това дето ще ви сервизират и поддържат дистанционно е вятър работа, особено в първата половин-една година на внедряване.
4. Изисквайте настоятелно подробни документирани инструкции и ръководства за потребителя, на всеки етап от внедряването. Порасна им работата на нашите ИТ-та и не щат да пишат...
5. Сигурността на информацията е на първо място и после е надеждността на хардуера. Обвързването с една такава система и с определена фирма е като брак, почти без право на развод. Премислете варианти при които ще трябва да скъсате с тях или те да ви зарежат. Какви ще са рисковете и колко ще струват - сривове, загуба или кражба на данни, пропуснати ползи ...
6. Проектирайте системата модулно на по-малки и относително независими елементи. Те разбира се ще могат да си "говорят", но трябва да запазват работоспособност, независимо от сривове в някой модул ...

Поздрави и успех

velbon

  • Trusted Users
  • Hero Member
  • ****
  • Публикации: 505
    • Профил
    • Ел. поща
Автоматизиране на информацията
« Отговор #13 -: 01/05/2007, 09:11 »
Анонимния беше Velbon

roza

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 370
    • Профил
    • Ел. поща
Автоматизиране на информацията
« Отговор #14 -: 02/05/2007, 17:30 »
"..е като брак, почти без право на развод"
Много важно нещо velbon, Ако мениджъра по качество не е в екипа и не съумее бързо да вникне , предяви претенции и да натиска да му правят тов акоето иска в рамките на договора за внедряване после хвърчат много парички - да им имам часовата ставка )))