Автор Тема: Цели по качеството  (Прочетена 26492 пъти)

Salvador

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
    • Профил
Цели по качеството
« -: 06/04/2004, 16:00 »
Искам да обменя опит с колеги относно целите по качеството. Интересува ме как определяате целите си във вашите фирми и как ги измервате.
Аз работя в машиностроителна фирма и цел по качеството "Намаляване на брака до Х%" ми се струва страшно банална.
Опитах да поставя изнамирането на цели по качеството като задача на персонала на фирмата, но типично по български щом не се яде и не им влизат пари в джоба от това на работниците не им беше интересно.
Аз правя чудеса, те стават реалност!

d_ros

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #1 -: 04/05/2004, 18:50 »
Ami spored men triabva da si pomisli6 dali ti ne si pri4inata da ne im e bilo interesno,moje bi ne im go predlaga6 po podhodia6t na4in.

petko

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #2 -: 04/05/2004, 20:03 »
Nqma takova nesto kato "interesni celi po kachestvo", celite po kachestvo stavat celi na personala samo ako ima podhodiasti
PREKI stimuli (parichna nagrada,globa, tablo sus snimkata
na nai-aktivnia sluzitel i tnt).

Salvador

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 24
    • Профил
Цели по качеството
« Отговор #3 -: 11/05/2004, 17:22 »
Споделям мнението, че няма интересни цели по качеството. Иначе в свободното си време работниците във фирматаиграят тенис на маса, ако оставя на тях сещайте се какво ще им е интересно.
Аз съм формулирал цели по качеството и се стремя да ги постигам, но първо, само аз се интересувам от тяхного  изпълнение и второ - дразня се, когато някой си мисли, че моята работа във фирмата е изолирана само за мен самия. Или от въпроса "Ние ще работим качествено, ама ще ни вдигнете ли заплатата?". Ето защо искам да обменя опит с вас, може да ми подскажете някоя интересна цел.
Също така досега освен паричен стимул, независимо дали е поощрение или глоба, не съм се сетил, а никой не ми е казал как се стимулират работниците. Съмнявам се, че таблото със снимка ще има ефект, повечето от служителите във фирмата ми помнят подобни табла отпреди 15 години.
Все пак, много ви благодаря за идеите, надявам се да не спрете.
Аз правя чудеса, те стават реалност!

d_ros

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #4 -: 31/05/2004, 11:32 »
Ami niama da sprem,no Petko iavno ne razbira kakvo e tova firmena cel i za tova ne razbira i smisala na interesni.Samo iskam da mu pripomnia 4e firmenite celi se postigat i spodeliat ot personala ako sa im raziasneni ot v6eto rakovodstvo po podhodia6t na4in.Iskam sa6to taka da ti pripomnia i za iaponskite krajoci po ka4estvo.A 6to se otnasia do stimulite te ne sa samo pari4ni,no i mnogo drugi.Tava e ot men za sega.

chloe

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #5 -: 01/07/2004, 11:01 »
здравейте, то коментари и идеи, да, видях...но нищо конкретно цели по качеството ...търси нещо, което да ти показва как работи предприятието, как работят отделите-по добре или по зле от предходен период, какво искате да постигнете и дали го постигате

konsult

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
    • Профил
Цели по качеството
« Отговор #6 -: 24/09/2004, 13:01 »
Vie mili dami i/ili gospoda koga stignahte tolova burzo do celite po ka4estvo - 4e iskate i da sa interesni , i da se podkrepiat ot slujitelite Vi
Za6to vpriagate karucata pred konia?

Purvo se zapo4va sus opredeliane na kriterii za ka4estveno proti4ane na procesite vuv va6ite organizacii, za da mojete da opredelite kude se namirat firmite Vi po otno6enie na prihodi/vlojenia za vseki proces, a 4ak sled tova si zadavate celi. Spored tova - kude vi "boli" naj-mnogo sledva i tova - kakvo 6te celite da podobriavate naj-napred i do kude!
Obiasnete i na va6ite slujiteli 4e ako v planirania period ne uspeete da otstranite tezi "bolki" suvsem skoro 6te se ozovat na borsata za bezrabotni - i niama da se nalaga da gi nagrajdavate kato kooperatori ili da gi gonite ot masite za tenis!
Ia si stegnete UPR-ite ili konsultantite da vi gi obesniat tezi ne6ta!...razbira se ako mogat

gost

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #7 -: 31/10/2004, 17:41 »
Celite na firmata Vi tryabva da kasayat totalnoto upravlenie na ka4estvoto , po va6ite dumi sydya 4e te sa naso4eni samo kym sistemen ka4estven kontrol. Taka e trudno da da vi gi nazovat konkretno zatova nai-dobre potyrsete konsultant koito 6te vi orientira konkretno za va6ata firma

boro

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #8 -: 16/03/2005, 23:33 »
Защо искате да формулирате непременно като цел по качеството качеството на произвеждания продукт? Философията на стандарта (ISO 9000 и следващите) е философия на качеството на организацията в качеството й на организация! Малко каламбуресто, нали, но за това пък е вярно! Опитайте се да го смелите...

bobbyvl

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
    • Профил
Цели по качеството
« Отговор #9 -: 24/06/2005, 21:02 »
Boro,
ако прочетеш ISO 9001:2000 по-внимателно, ще откриеш и текста..."целите по качество трябва да включват и цели, свързани с качеството на продукта...",

San Antonio

  • Global Moderator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 237
    • Профил
Цели по качеството
« Отговор #10 -: 26/06/2005, 15:45 »
bobbyvl, вж. 5.4.1 и 7.1.а) от ISO 9001 и ще видиш, че текст, като цитирания от теб, няма, а ако много си помислиш, може и да разбереш, че тук не става дума по необходимост за качеството на самия продукт!
Gesagt ist noch nicht gehöhrt, gehöhrt ist noch nicht verstanden, verstanden ist noch nicht einverstanden, einverstanden ist noch nicht gemacht.
Konrad Lorenz

avvocato

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 149
    • Профил
    • Ел. поща
Цели по качеството
« Отговор #11 -: 27/06/2005, 08:59 »
Целта е печалба /в най-широксмисъл/, а относно заинтересованост на всички - от ръководител до работник: зависи от лидерските качества и вътрешната убеденост, /звучи банално, но е вярно/ и може би най-важното и трудното е да убедиш всеки един в неговата значимост, така той сам се чувства вече ангажиран.
И на последно място /не го препоръчвам, но понякога се налага - санкцията/.
Всичко това е законодателно уредено и в Националното ни законодателство.
Бих препоръчал да се прочете - шест сигма.

dimbodi

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 135
    • ICQ Messenger - 273997636
    • Профил
    • Ел. поща
Цели по качеството
« Отговор #12 -: 27/06/2005, 12:05 »
Моето мнение е , че първо трябва да се поставят стратегическите цели на фирмата(пр. Ръст на печалбата, оборот, нови клиенти), След това да се определят задачите за тяхното изпълнение (увеличаване на продавания обем, съкращаване на времето за изпълнение на поръчката и т.н.). и след това се поставят конкретните измерими цели, които трябва да се изпълнят от конкретни хора (отдел Договори, Иван Петров и т.н). С две думи да се направи веригата Стратегическа цел-Задача-Измерима цел-Оперативни задачи. И вече оперативните задачи да са възложени на конкретните изпълнители.
Не видях никой да дава примери. Нали тук трябва да обменяме опит. Защо всеки гледа да критикува и пази в тайна какво е направил.
В една фирма бяха направили конкурс -който работник има най малко брак за 3 месеца, получава цветен телевизор, който през цялото време беше в червена панделка в цеха пред оите им.

avvocato

  • Trusted Users
  • Full Member
  • ****
  • Публикации: 149
    • Профил
    • Ел. поща
Цели по качеството
« Отговор #13 -: 28/06/2005, 10:27 »
Пак повтарям: крайната цел е ПЕЧАЛБАТА /в най широк смисъл-т.е. не само като парични единици, но и без злополуки и др./
А стъпките Вие ги определихте, но аз бих казал:
1.   ПОЛИТИКА
2.   ПЛАНИРАНЕ
3.   ПРИЛАГАНЕ
4.   ПРОВЕРКА
5.   ПОДОБРЯВАНЕ
/6.   ПРОМОЦИЯ НА ЗДРАВЕТО/
Всичко това го има в Националното ни законодателство! И при неизпълнение - санкция /включително и по НК/!
Интересна лекция и представяне имам по този и другите въпроси

avocatto

  • Гост
Цели по качеството
« Отговор #14 -: 29/06/2005, 21:37 »
Само аз ли пиша? Понякога ти се иска  ВСЕКИ да вижда истината такова каквато е в действителност, писва ти от надути фрази... И пак повтарям за кой ли път!... НАЦИОНАЛНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО!.../А НЕ  вътрешно и др. подобни - цитирани ежедвемно от колеги с големи претенции/
Надявам се да ме разбирате правилно!